شماره ۱۹۴۰ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
راهنمای برگزاری جلسات آنلاین
آرزو درزی

متنی که دوست عزیزم طیبه رسول‌زاده در مورد کلاس‌های دانشجویی آنلاین نوشته را در همین صفحه مطالعه کنید. ولی من می‌خواهم توصیه‌های دیگری داشته باشم برای دوستان کارمندی که دورکار شده‌اند و باید در جلسات آنلاین شرکت کنند. این تجربه‌های ارزشمند به راحتی به دست نیامده و کلی آبرو برایشان ریخته شده و کلی شخصیت به پایشان خرد شده. پس قدر بدانید و استفاده کنید.
1. اگر 10 صبح جلسه دارید، ساعت را روی 9 و59دقیقه کوک نکنید! کمی زودتر بیدار شوید تا سرحال باشید، یک آبی به سروصورت‌تان بزنید، صدای‌تان باز شود و فرصت کنید که یک چای بخورید. 9 و50دقیقه خوب است مثلا.
2. تلاش کنید جلسه فقط به صورت صوتی برگزار شود و تصویر در کار نباشد. این‌جوری هم چشم‌تان توی چشمان پف‌آلود یکدیگر نمی‌افتد، هم مجبور نیستید چند دقیقه زودتر بیدار شوید برای یافتن لوکیشن و پوشیدن لباس مناسب. اصلا کارمندی که سر صبح رئیسش را توی اتاق خواب ببیند، دیگر از او حساب می‌برد؟
3. اگر تلاش‌های‌تان نتیجه نداد و جلسات تصویری برگزار شد، مجبورید کمی به سر و وضع‌تان برسید. درست است که همکاران‌تان احتمالا فقط سر و گردن شما را می‌بینند، اما به شانه‌زدن موها بسنده نکنید؛ ریسکش بالاست. به جاهای دیگر هم کمی بها بدهید. خدا را چه دیدید، شاید خودکارتان افتاد زیر میز. باور کنید پیراهن مردانه با شلوارک، یا مقنعه با گرم‌کن ورزشی، ترکیب خوبی برای ارایه به همکاران‌تان نیست.
4. اگر می‌خواهید وسط جلسه چای بخورید، خمیازه بکشید، صورت‌تان را بخارانید یا هرکار دیگری که فکر می‌کنید صدا ندارد، میکروفن‌تان را ببندید؛ چراکه شما فکر می‌کنید این کارها صدا ندارد؛ اما همکاران‌تان صدای جنبش تک‌تک سلول‌های‌تان را هم خواهند شنید و کاملا در جریان جزئیات کارتان قرار می‌گیرند.
5. اگر نمایشگر خود را با بقیه‌ اعضای تیم به اشتراک گذاشتید، پیام‌رسان‌ها را ببندید. حواس‌تان به صفحاتی که قبلا باز کرده‌اید، هم باشد. لوگوی‌شان از آن بالا معلوم است و احتمالا همه آنها را می‌شناسند. تاریخچه سرچ‌ها را هم پاک کنید. شاید مجبور شدید وسط جلسه و در انظار عمومی، چیزی سرچ کنید و آن‌موقع افسوس دیگر فایده‌ای ندارد.
6. و در پایان جلسه، چندبار چک کنید که دوربین و میکروفن را بسته باشید، بعد از جایتان بلند شوید و به کارهای روتین بپردازید، حتی بهتر است کلا از برنامه خارج شوید. اصلا توصیه می‌کنیم محض اطمینان کامپیوتر را یک‌بار خاموش و روشن کنید. باور کنید ارزشش را دارد. یک‌نفر رعایت نکرد و الان حال روحی‌اش اصلا خوب نیست.

 


تعداد بازدید :  251