شماره ۱۹۴۰ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ فروردين
صفحه را ببند
روی خط موسیقی

 مجموعه دو جلدی «موسیقیدان کوچولو؛ آموزش بداهه‌نوازی و آهنگسازی» شامل پنج دفتر به نویسندگی یولا بوا و الگا گنالوا با ترجمه مسعود ابراهیمی توسط انتشارات «گیسا» منتشر شد. در دفتر اول جادوی فواصل و بداهه‌نوازی‌های ریتمیک، در دفتر دوم مُد، تُنالیته و ملودی، در دفتر سوم‌ هارمونی و آکُمپانیمان، در دفتر چهارم اُستیناتو، بداهه‌نوازی در ژانرهای مختلف و در دفتر پنجم سکانس طلایی و ترانه آموزش داده می‌شود.
 سومین دوره از  جشنواره موسیقی «کوچه» قرار بود اسفندماه ‌سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزارکنندگان طی انتشار یادداشتی آن را به تعویق انداختند. حالا محسن شریفیان، آهنگساز و نوازنده نی‌انبان و از برگزارکنندگان این جشنواره می‌گوید که امکان برگزاری آنلاین این جشنواره مانند سایر جشنواره‌ها وجود ندارد، چون این رویداد مردمی باعث می‌شود که هنرمندان و علاقه‌مندان دور یکدیگر جمع شوند. جشنواره «کوچه» را محسن شریفیان، احسان عبدی‌پور و برخی دیگر از هنرمندان استان، هر ساله در کافه‌ «حاج رئیس» بوشهر برگزار می‌کنند.
 هیأت‌مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از تصویب طرحی حمایتی در حوزه پرداخت حق عضویت اعضای خود خبر داد. در این اطلاعیه به مصوبه‌ای اشاره شده که طبق آن تخفیف کامل یک فصل یا سه‌ماه از حق عضویت سالانه اعضا در‌ سال ۱۳۹۹ برای اعضا محاسبه خواهد شد.  
گروه موسیقی کُردی «ژوانا» به سرپرستی و خوانندگی سعدالله نصیری شب یکشنبه هفدهم فروردین‌‌ماه در قالب برنامه «نوروزخانه» در سالن همایش‌‌های برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند.


تعداد بازدید :  194