شماره ۱۹۳۸ | ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

    موسی‌الرضا ولی‌نژاد از خوانندگان و نوازندگان دوتار شمال خراسان بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت. این خواننده و نوازنده دوتار طی سال‌های اخیر فعالیت‌های متعددی در عرصه موسیقی داشت که از آن جمله می‌توان به حضور در چندین جشنواره موسیقی کشور و سرپرستی گروه موسیقی «جولان» اشاره کرد.
    در شرایطی سازمان سینمایی تنها 10‌میلیون تومان وام به سینماهای خسارت‌دیده از کرونا اختصاص داده است که دیروز رئیس انجمن سینماداران از خسارت 17میلیاردی سینما‌ها تاکنون خبر داد که انتقادات و کنایه‌هایی را موجب شد. حسین انتظامی در توییتی خطاب به سینماداران عنوان کرد که استفاده از این تسهیلات منوط به اخراج‌نشدن کارکنان است.
    دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» اعلام کرد که سومین دوره این جشنواره به صورت مجازی و در بستر سایت جشنواره برگزار می‌شود. حمیدرضا عوض‌دخت با اشاره به اینکه ‌سال گذشته به دلیل وقوع سیل در شیراز این جشنواره برگزار نشد، گفت که امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود در جامعه برای حفظ روحیه هنرمندان تصمیم گرفته شد با برنامه‌ریزی تمام فرآیندهای اجرایی به‌صورت دیجیتال در فضای مجازی انجام شود.
    کتاب سرداران سردار را مرتضی کرامتی و با عنوان حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم به زبان استانبولی ترجمه و منتشر کرد.
    ورایتی خبر می‌دهد که شماری از عکس‌های دوریس دی، بازیگر فقید ‌هالیوودی در تولد ۹۸ سالگی او زیر چکش حراج می‌رود. این حراجی که برای یادبود او برگزار می‌شود، به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. قرار است عواید این حراجی به بنیاد حمایت از حیوانات دوریس دی که عمری پنجاه ساله دارد، تعلق‌گیرد.
    قسمت جدید سریال «هم‌‌گناه» منتشر شد. هم‌گناه نخستین تجربه مصطفی کیایی در شبکه نمایش خانگی است که با سرمایه‌گذاری فیلیمو تولید شده است. در این سریال پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، رویا تیموریان و مسعود رایگان ایفای نقش دارند.
    ورایتی اعلام کرد که بعد از استودیوی پارامونت، استودیوی دیزنی نیز در بیانیه‌ای خبر از تغییراتی در تقویم اکران فیلم‌های تابستانی خود داده و گفته که به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اکران فیلم‌های بیوه سیاه، ابدی‌ها، ایندیانا جونز ۵ و چند فیلم دیگر را به زمانی دیگر موکول می‌کند.
    مستند سینمایی «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار قرار است در نیمه اردیبهشت با حضور در جشنواره مستند «اینترداک» در ۵۰ شهر روسیه و جهان اکران شود. این جشنواره از سی‌ام آوریل تا دوم می ‌برابر با یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسئولان آن، فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه بر مسکو در ۵۰ شهر در روسیه و جهان اکران خواهد شد. این مستند پیش از این در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» در بخش مدافعان حرم برگزیده شده بود.


تعداد بازدید :  253