شماره ۱۹۳۷ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
روی خط سینما

 اکران «تاپ گان: ماوریک» که ادامه‌ای بر فیلم کلاسیک تام کروز در‌ سال ۱۹۸۶ است و خیلی‌ها سال‌ها منتظر ساخته‌شدنش بودند، به دلیل شرایط کرونایی تا اواخر ‌سال یعنی ماه دسامبر به تأخیر افتاد. این فیلم که قرار بود تابستان راهی سینماها شود، اکنون بیست‌وسوم دسامبر ۲۰۲۰ یعنی در آخرین روزهای ‌سال نمایش داده خواهد شد. کمپانی پارامونت همچنین نمایش فیلم دوم «یک جای خیلی ساکت» را به تعویق انداخته و آن را چهارم سپتامبر ۲۰۲۰ راهی سینماها می‌کند.
 به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، فروش دوماه اول ‌سال میلادی فیلم‌های سینمایی در منطقه آسیا- اقیانوسیه کاهش چشمگیر ۸۵‌درصدی را نسبت به‌ سال گذشته تجربه کرده است. تعطیلی سالن‌های سینما، اکراه مردم برای رفتن به مکان‌های عمومی و نصف‌شدن اکران‌های جدید از عمده دلایل این سراشیبی سقوط است. قاره آسیا، خانه ۵ بازار برتر از ۱۰ بازار بزرگ خارج از آمریکای شمالی است. براساس آمار «انجمن سینمایی آمریکا» سه کشور چین، ژاپن و کره‌جنوبی بزرگ‌ترین بازارهای بین‌المللی سینما در ‌سال ۲۰۱۹ بوده‌اند. در این رده‌بندی هند مقام ششم و استرالیا رتبه دهم را در اختیار دارد.
   استودیو فیلمسازی «تویی» واقع در شهر توکیو بعد از مثبت اعلام‌شدن تست کرونای یکی از بازیگران شاغل در آن با نام رئو کومیا تا اطلاع ثانوی اعلام تعطیلی کرد. چند روز پیش تست کرونای رئو کومیا ستاره ۱۷ساله تلویزیون ژاپن که این روزها درحال بازی در یک سریال برای استودیو «تویی» بود، مثبت اعلام شد. این سریال از روز ۸ مارس روی آنتن رفته و اپیزودهای آن درحال ساخته‌شدن است.


تعداد بازدید :  229