شماره ۱۹۳۷ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
منهای سینما

    «والاس رونی» نوازنده معروف آمریکایی و «آدام شلزینگر» خواننده و ترانه سرای بریتانیایی هر دو بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند. «والاس رونی» سابقه همکاری با «مایلس دیوس» آهنگساز و نوازنده برجسته‌ساز ترومپت را در کارنامه دارد و در کنسرت‌های فراوانی در کنار او نوازندگی کرد. او در ‌سال ۱۹۹۴ و برای آلبوم «بزرگداشت مایلس» موفق به کسب جایزه معتبر گرمی شد. «آدام شلزینگر» خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی هم در طول دوران فعالیت هنری خود موفق به کسب یک جایزه گرمی و سه جایزه امی شده بود و نامزدی جوایز اسکار، تونی و گلدن گلوب را نیز در کارنامه داشت.
  جی‌کی رولینگ، نویسنده هری‌پاتر به دنبال گسترش ویروس کرونا و لزوم
 در خانه‌ماندن خانواده‌ها طرح همخوانی مجموعه داستان‌های هری‌پاتر در خانه را راه‌اندازی کرد. این طرح  به نام هری‌پاتر در خانه با همکاری پنج ناشر آمریکایی اجرا می‌شود و علاوه بر کتاب، پازل‌ها، فیلم‌ها، آزمون‌ها و مقالات مرتبط با داستان‌های هری‌پاتر را نیز در بر می‌گیرد. در طول اجرای این طرح جی کی رولینگ از طریق
فضای مجازی بخش‌هایی از داستان هری‌پاتر را می‌خواند و با علاقه‌مندانش گفت‌وگو  می‌کند.
      عبدالوهاب شهیدی، هنرمند پیشکسوت موسیقی سنتی ایران، با انتشار پیام تبریک به مردم ایران به همراه بخشی از اجرای خود، به پویش جمعی از هنرمندان با عنوان مشاهنر پیوست. او در این پیام ‌سال نو را به مردم و هنرمندان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که ‌سال خوبی در پیش داشته باشند و ناراحتی ناشی از ویروس کرونا به‌ زودی از بین برود.


تعداد بازدید :  221