شماره ۱۹۳۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ در عمق چاه
[شهروند] کارگر جوان هنگام تعمیر کار ساختمانی در اصفهان جان باخت. در پی تماس ‏تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اصفهان مبنی بر وقوع حادثه مرگ در یکی از ‏مناطق شهر اصفهان، نیروهای امدادی برای بررسی موضوع در محل ‏حاضر شدند. با حضور مأموران در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد دو ‏جوان ۳۲ و ۳۴ ساله هنگام تعمیر یک خانه قدیمی به داخل ‏چاه عمیق سقوط کردند که در این حادثه مرد ۳۴ ساله به دلیل ریزش خاک داخل ‏چاه در دم فوت کرد.
فرد دیگری که در این حادثه دچار مصدومیت شده بود با همکاری عوامل آتش‌نشانی از چاه بیرون کشیده شد. پلیس از شهروندان خواست هنگام کار ساختمانی جوانب ‏احتیاط را به کار ببندند و نکات ایمنی را رعایت کنند تا با حوادثی از این دست روبه‌رو ‏نشویم‎.


دستگیری راننده اینترنتی در اراک
[شهروند] راننده اینترنتی که زن جوان را به دلیل پرداخت کرایه اینترنتی مورد ضرب و شتم قرار ‏داده بود از سوی پلیس اراک دستگیر شد. با انتشار کلیپی از ضرب و شتم یک بانوی ‏اراکی توسط راننده خودروی اسنپ در یکی از خیابان‌های شهر اراک، بلافاصله بررسی ‏موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت‎.
بلافاصله با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، این شخص شناسایی و با هماهنگی ‏انجام شده با مرجع قضائی، در عملیات پلیس شهرستان دستگیر شد. فرد ‏دستگیر شده در بازجویی‌های انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود مدعی شد که به ‏علت پرداخت اینترنتی پول کرایه از سوی این خانم و پرداخت نکردن کرایه به صورت ‏پول نقد مرتکب این رفتار نابهنجار شده است. خودروی متهم دستگیر شده توقیف و به ‏پارکینگ انتقال داده و راننده خاطی نیز برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد‎.


نشانی اشتباه جان یک رهگذر را گرفت
[شهروند] در یک درگیری که به دلیل دادن نشانی اشتباه در شیراز رخ  داده بود، یک نفر جان ‏باخت‎. بعد از اعلام وقوع درگیری در خیابان باهنر جنوبی، مأموران پلیس 110 به محل اعزام ‏ و متوجه شدند که دو راکب یک موتورسیکلت که بنزین تمام کرده بودند، از یک ‏رهگذر نشانی جایگاه سوخت را سوال می‌کنند اما بعد از مراجعه به جایگاه مورد نظر ‏متوجه می‌شوند که پمپ گاز است. در همین حین راکبان موتورسیکلت، فردی را که ‏نشانی اشتباه داده بود رویت می‌کنند و با او درگیر می‌شوند. عابر پیاده یکی از راکبان ‏را با چاقو مجروح و راهی بیمارستان می‌کند. مضروب 26 ساله به دلیل شدت جراحات ‏وارده از ناحیه گردن فوت کرد. تلاش برای دستگیری قاتل متواری کماکان ادامه ‏دارد‎.


کلاهبرداری میلیاردی با چک‌های بی‌محل
[شهروند] متهمی که با صدور چک‌های بی‌محل و جعلی ۵۰۰‌میلیارد ریال کلاهبرداری ‏کرده‌بود، در سردشت دستگیر شد. در پی دریافت شکایت‌های متعدد از شهروندان و ‏بازاریان سردشت درباره کلاهبرداری فردی از آنان، پیگیری موضوع در دستور کار ‏پلیس آگاهی قرار گرفت.
در بررسی‌ها مشخص شد که این فرد با جلوه‌دادن خود به‌عنوان شخصی معتبر در امر ‏صادرات، اقدام به خرید عمده کالا ازجمله آهن، میلگرد، ورق ام‌دی‌اف، کناف، ‏سنگ‌های زینتی، کاشی و سرامیک کرده و چک‌های نامعتبر به میزان ۵۰۰‌میلیارد ‏ریال به این افراد داده است. مأموران پلیس آگاهی در تعقیب و پایش اطلاعاتی، متهم ‏مورد نظر را در محل اختفای او در این شهرستان دستگیر کردند. این فرد در ‏بازجویی‌ها به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای ‏سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد. کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد ‏اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است. از دریافت چک‌هایی که ‏صادر‌کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک از بانک مربوطه، کامل ‏بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند‎.


تعداد بازدید :  1023