شماره ۱۹۳۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
دیالوگ

 قربان محمدپور، کارگردان فیلم سینمایی «عاشقی در ‌هانوی»:     «طی برنامه‌ریزی که داشتیم قرار بود اسفندماه برای آغاز فیلمبرداری «عاشقی در ‌هانوی» به ویتنام سفر کنیم که متاسفانه به دلیل شیروع ویروس کرونا این اتفاق نیفتاد. حدود سه هفته پیش از سوی دولت ویتنام به ما اعلام کرده بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، ویزا برای ما صادر نمی‌شود. آنچه مشخص است تا زمانی که ویروس کرونا به صورت کامل در ایران از بین نرود، ویزای ویتنام برای ما صادر نخواهد شد.»   
 علی میرمیرانی، طراح و کارگردان برنامه تلویزیونی «واکسن»: «این روزها بنایی برای ساخت برنامه تلویزیونی نداشتم، چون لازمه این امر این بود که پروژه‌ها و برنامه‌های دیگرم را متوقف‌کنم، با این حال حس شخصی من این بود که شرایط روحی و اجتماعی این روزها افت کرده و نیاز است برای مردم کاری انجام دهیم. تلویزیون انگار برنامه‌ریزی برای این شرایط ندارد و اگر هم برنامه‌ریزی می‌کند، بیشتر آموزشی و اطلاع‌رسانی است و فقط دستوری برخورد می‌کند. من تاکنون ده‌ها گفت‌وگو برای تلویزیون گرفته‌ام که در دهه ۹۰ پخش شده است و از همین تلویزیون هم برای برنامه‌های ترکیبی و مناسبتی جایزه‌گرفته‌ام، بنابراین وقتی گفت‌وگوی من شرحه‌شرحه می‌شود، یعنی نوعی بدسلیقگی رخ داده است.»   
 شهرام صارمی، نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی: «بالاخره زندگی یک بهار دارد و یک زمستان و خوشی و سختی در کنار هم هستند. نمی‌توان برای ۸۰‌میلیون آدم یک نسخه را تجویزکرد. قطعا ما نیز از این اتفاقات ناراحت هستیم، ولی اگر بدانم که با ساز زدن من چند نفر خوشحال می‌شوند، این کار را خواهم کرد. باید در بین مردم جا بیفتد که زندگی در جریان است. باید کوشش کنیم تا شرایط را تا حدودی تغییر دهیم.»   
 اکبر اکسیر، شاعر و طنزپرداز: «من امیدوارم هرچه زودتر با اتحادی که هنرمندان، شاعران و تمام اهل ادب دارند، بتوانیم این بیماری بزرگ را از جامعه ایران دور کنیم و باز در کنار هم یک جامعه بسیار خوب و یکدل داشته باشیم. بزرگترین پیام کرونا به مردم این بود که ثابت کرد در روزهای خطرناک می‌توان با همفکری و اتحاد خیلی زود سایه خطر را از روی سر برداشت.»   
 علی شمس، نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایرانی تئاتر که این روزها در ایتالیا به سر می‌برد: «شهر رُم طی ۷۰‌سال گذشته این‌قدر خلوت دیده نشده است. شهر رُم بعد از اشغال آن توسط متفقین در جنگ جهانی دوم، حدود ۷۰‌سال یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیا به لحاظ توریست و جمعیت بوده است و حالا برای نخستین بار بعد از ۷۰‌سال این شهر یک خودانزوایی را پیش گرفته و تعطیل شده است، زیرا ساکنان آن پیش‌تر عمیقا شیوع ویروس کرونا را جدی نمی‌گرفتند.»  


تعداد بازدید :  1003