شماره ۱۹۳۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
اخبار روز

ائتلاف سائرون شکست در تعیین نامزد نخست‌وزیری عراق را اعلام کرد
در حالی که محافل سیاسی و مردمی در انتظار توافق فراکسیون‌ها بر سر نامزدی برای تشکیل دولت موقت هستند، ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر از فروپاشی مذاکرات کمیته هفت‌نفره خبرداد. به گزارش ایسنا، نبیل الطرفی، رئیس ائتلاف سائرون گفت کمیته هفت‌نفره بر سر انتخاب نامزدی به منظور مأموریت برای تشکیل دولت موقت جایگزین دولت مستعفی کنونی به توافقی دست نیافتند.
ائتلاف سائرون با ارسال پیامی به برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق گفت در پی عدم‌دستیابی فراکسیون‌های بزرگ به نامزد توافقی، رئیس‌جمهوری باید اختیارات قانونی خود را برای معرفی نخست‌وزیر جدید انجام دهد. طبق ماده تعیین‌شده در قانون اساسی عراق رئیس‌جمهوری مکلف بود تا،‌ دوشنبه فردی را برای تشکیل دولت موقت نامزد کند. رهبران اصلی شیعی اخیرا کمیته هفت‌نفره‌ای با حضور تمام فراکسیون‌های شیعی پارلمانی را برای بررسی بیش از 31 نامزد برای احراز این پست تشکیل دادند تا روی یک نامزد برای تشکیل دولت موقت توافق کنند. یک منبع در کمیته هفت‌نفره روز یکشنبه گفت توافقی در داخل کمیته بر سر نامزدی نعیم السهیل فرد نزدیک به نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون برای نخست‌وزیری صورت گرفت.


رئیس اسراییل رسما گانتس را مأمور تشکیل کابینه کرد
رئیس رژیم صهیونیستی دیروز بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی-سفید را مأمور تشکیل دولت جدید اسراییل کرد. به گزارش ایسنا، روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی، بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی-سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو را به تشکیل دولت جدید اسراییل مکلف کرد. گانتس در پی اعلام مکلف‌شدنش برای تشکیل دولت گفت هر آنچه در توان داشته باشد برای تشکیل دولت فراگیر و ملی طی چند روز انجام خواهد داد،‌ دولت او به تمام رأی‌‌دهندگان خدمت می‌کند و این دولت اسراییل را برای مقابله با ویروس کرونا هدایت خواهد کرد. این مکلف‌شدن بعد از آن انجام شد که گانتس حمایت ۶۱ عضو کنست (پارلمان اسراییل) را برای تشکیل دولت به دست آورده است. پیشتر سومین دور انتخابات کنست برگزار شد و بنیامین نتانیاهو با کسب ۳۶ کرسی در این انتخابات به جایگاه نخست دست یافت، اما موفق به کسب ۶۱ کرسی پارلمان برای تشکیل دولت نشد.


بایدن: یک زن را معاونم می‌کنم
جو بایدن که برای کسب عنوان نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مبارزه می‌کند، در مناظره‌ای تلویزیونی با رقیب خود برنی سندرز گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری یک زن را به‌عنوان معاون خود برخواهد گزید. تاکنون همه رؤسای‌جمهوری آمریکا و معاونان آنها مرد بوده‌اند. بایدن از زن مشخصی نام نبرد، اما گفت که درون حزب دموکرات زنان شایسته‌ای برای این مقام وجود دارند. سندرز نیز در واکنش گفت که شاید یک زن را به معاونت خود انتخاب کند. از حزب جمهوری‌خواه در انتخابات نوامبر ‌سال‌جاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و معاون او مایک پنس همچنان نامزدهای این دو پست خواهند بود.


دستور مادورو برای قرنطینه ۷ ایالت ونزوئلا
رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت‌ هفت ایالت ازجمله کاراکاس، پایتخت  این کشور برای مقابله با گسترش ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند. به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان سخنرانی برای ملت اعلام کرد: «این قرنطینه از ۵ صبح به وقت محلی دوشنبه شانزدهم مارس آغاز شده است و شامل ایالت‌های لاگویرا، میراندا، کوخدس، زولیا، آپوره، تاچیرا و کاراکاس می‌شود. بر اساس صدور دستور این قرنطینه، مردم باید کسب‌وکارشان را متوقف کنند، در خانه بمانند و کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها هم به حالت تعلیق درمی‌آید.» مادورو همچنین اعلام‌کرد، تعداد تأییدشده موارد ابتلا به کرونا ویروس از ۱۰ نفر به ۱۷ مورد افزایش یافته است.


تعداد بازدید :  995