شماره ۱۹۳۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

کاهش ۴۰‌درصدی مسافران تاکسی
[شهروند] مسافران تاکسی‌های تهران 40‌درصد کاهش پیدا کردند. این را مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد و احتمال داد که اقساط تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها سه ماه  به تعویق بیفتد. علیرضا قنادان با اعلام این موضوع درباره تمهیداتی که برای تاکسیرانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام شده به «فارس» گفت: «تا کنون 5‌هزار عدد ماسک، 3‌هزار مایع ضدعفونی‌کننده دست و همچنین مقدار زیادی آب ژاول و مطالب آموزشی به رانندگان تاکسی در پایانه‌ها و خطوط به صورت رایگان ارایه شده است و در صورتی که ملزومات مورد نیاز به دست ما برسد، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.» به گفته او، ‌مواد ضدعفونی‌کننده تاکسی یا همان محلول آب ژاول به سرپرستان خطوط تحویل داده شده و سایرین هم اگر نیاز داشته باشند می‌توانند به دفاتر تاکسیرانی مناطق مراجعه کنند. البته ادامه توزیع مستلزم این است که دولت این اقلام را در اختیار ما قرار دهد.


استاندار تهران: ادارات را تعطیل نمی‌کنیم
[شهروند] با اینکه تنها چهار روز تا پایان ‌سال 98 باقی مانده است، استاندار تهران تأکید کرد که بنا بر تعطیلی ادارات نیست. او این موضوع را در پاسخ به تعطیلی احتمالی ادارات به دلیل شیوع کرونا مطرح کرده است. انوشیروان محسنی بندپی گفت: « 15 گروه شامل افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران دارای وضع ویژه‌ یا کسانی که امکان دورکاری دارند، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند تا به این ترتیب بار حضور افراد را در سازمان‌های دولتی به حداقل برسانیم و از طرفی هم مشکلاتی برای کسانی که پیگیر کارهای خودشان هستند، ایجاد نشود.»


زباله‌گردی کودکان را گزارش کنید
[شهروند] رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شهروندان خواست در صورت رویت زباله‌گردی به‌ویژه در میان کودکان موضوع را به ۱۳۷ اطلاع دهند. رضا کرمی محمدی به ایسنا گفت: «خواهش ما از شهروندان این است که زباله‌های خود به‌خصوص دستکش، ماسک و... را پس از استفاده در سطح معابر و جوی آب رها نکنند و آنها را حتما در سطل زباله بیندازند.»


وزیر رفاه:  پرداخت بسته حمایتی به افرادی که درآمد ثابت ندارند
[شهروند] «به افرادی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند در اسفند یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود.» محمد شریعتمداری این خبر را در حساب توییتری‌ خود منتشر کرد، با این توضیح که  «با دستور مهم رئیس‌جمهوری و همراهی سازمان برنامه به کلیه کسانی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند در اسفند یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام می‌شوند.»


پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان با کمک بنیاد مستضعفان
[شهروند] عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران از موافقت بنیاد مستضعفان برای پرداخت کمک معیشتی به دستفروشان پایتخت خبر داد. زهرا نژادبهرام در توضیح بیشتر به ایلنا گفت: «تعدادی از این دستفروشان ثبت‌نام کردند و تعدادی با کمک شهرداران نواحی شناسایی شدند و قرار است که لیست را در اختیار بنیاد قرار دهیم تا بتوانیم از کمک معیشتی آنها برای دستفروشان استفاده کنیم.» به گفته او،  میزان کمک بستگی به تعداد نفراتی دارد که به بنیاد مستضعفان معرفی می‌شوند. منتظر تکمیل‌شدن آمار دستفروشان هستیم و براساس آن سقف کمک معیشتی در نظر گرفته خواهد شد. او در ادامه درباره احتمال قرنطینه‌کردن تهران هم گفت: «با توجه به این شرایط با قرنطینه مقصدهای گردشگری بعید است که نیازی به قرنطینه تهران باشد.»


تعداد بازدید :  269