شماره ۱۹۳۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ اسفند
صفحه را ببند
جزئیات آتش‌سوزی شامگاهی نظام آباد

[شهروند] طبقه دوم یک منزل قدیمی سه طبقه که ضایعات زیادی از چوب و کاغذ و دیگر لوازم ‏مستعمل در آن وجود داشت، نیمه شب طعمه آتش‌سوزی شد. در پی تماس شهروندان با سامانه ‏‏۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر بروز آتش‌سوزی در یک ساختمان قدیمی ساز در محله نظام آباد و اعلام ‏محبوس شدن یک نفر در داخل این ساختمان، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش‌نشانان ‏ایستگاه‌های ۹۳ و ۱۰۱ را به همراه خودروی دستگاه تنفسی در ساعت ۲۳و ۳۵ دقیقه شامگاه سه‌شنبه به ‏محل حادثه در نظام آباد، خیابان شهید حیدری (لشگر)، کوچه باجلان روانه کرد.
میرمنصور موسوی، افسر آماده منطقه۶ عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حضور ‏یافته بود در مورد این حادثه و چگونگی عملیات آتش‌نشانان گفت: «محل وقوع آتش‌سوزی یک ‏ساختمان مملو از ضایعات چوب، کاغذ و دیگر لوازم مستعمل بود که طبقه دوم آن کاملاً شعله‌ور ‏شد‎.» او با اعلام اینکه دود و آتش زیادی از این ساختمان خارج می‌شد، گفت: «نیروهای آتش‌نشانی ‏بلافاصله به‌وسیله دو رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی این آتش‌سوزی را مهار کردند و هم‌زمان گروه ‏دیگری از آتش‌نشانان به‌سرعت به نجات فرد محبوس شده شتافتند. مأموران توانستند مردی پنجاه‌وچهارساله را ‏که در داخل ساختمان و در میان دود و حرارت گرفتار شده بود به محیطی امن منتقل کنند و ‏تحویل عوامل اورژانس دهند.
 حجم ضایعات انبار شده در داخل راهروها و طبقات این ساختمان به ‏حدی زیاد بود که تردد آتش‌نشانان را با مشکل مواجه کرده بود. نیروهای آتش‌نشانی در یک ‏عملیات نفسگیر و زمان‌بر پس از خاموش کردن آتش‌سوزی و تخلیه کامل لوازم انبار شده، ‏عملیات لکه‌گیری را انجام دادند. علت وقوع این آتش‌سوزی از طرف کارشناسان آتش‌نشانی منطقه ‏در دست بررسی است.‏


تعداد بازدید :  317