شماره ۱۹۳۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ اسفند
صفحه را ببند
بلبشوی مدیریتی در پرسپولیس
در حالی که حدود 2 میلیون یورو بدهی روی دست سرخ‌ها مانده، مدیرعامل استعفا کرده و معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظار صدرنشین لیگ است

[شهروند]‌ پنجم شهریور 98؛ روزی که محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد: «تز من این است که شرح وظایف مشخص باشد و به عنوان مدیرعامل مصوبات اعضای محترم هیأت مدیره را در باشگاه اجرا کنم.»
سه‌شنبه ساعت یک بامداد بیستم اسفند، محمدحسن انصاری‌فرد زمان استعفا: «اعضای هیأت مدیره بدون هماهنگی با من مدیر روابط عمومی باشگاه را برکنار و به تیم مدیریتی اجرایی باشگاه و شخص بنده بی‌حرمتی کردند. آنها با حمایت وزیر ورزش عرصه را بر ما تنگ کردند و با این شرایط نمی‌توان کار کرد. باشگاه مبارک خودشان!»
انصاری‌فرد از پرسپولیس رفت و دوران مدیرعاملی پر از چالش و جنجال او بیشتر از 195 روز طول نکشید. همان‌طور که متوجه‌شدید، وعده‌‌های او در زمان آمدن به پرسپولیس با صحبت‌هایی که در زمان استعفا انجام داد، زمین تا آسمان تفاوت‌داشت و در بدترین زمان ممکن هم اتفاق افتاد.
قصه از کجا شروع شد؟
درباره داستان اختلاف انصاری‌فرد و هیأت مدیره در ماه‌های اخیر مطالب زیادی منتشر شده است. مصاحبه‌های عجیب انصاری‌فرد درباره پیش‌خورشدن منابع مالی باشگاه توسط مدیران قبلی و حملات تند ارتش مجازی طرفدار او به ادعای هیأت مدیره در تمام این مدت عملا باعث ایجاد اختلافات عمیق بین اعضا شده بود. به هر صورت از هفته گذشته هم در رسانه‌ها شایعه شده بود که در یکی از جلسات هیأت مدیره به محمدحسن انصاری‌فرد اخطار داده شده است اگر حملات ارتش مجازی علیه هیأت مدیره به طرفداری از او ادامه داشته باشد، آن وقت اقدام قانونی و سختی صورت خواهد گرفت. یکی دیگر از علل اساسی اختلاف اعضای هیأت مدیره با انصاری‌فرد تحقق نیافتن وعده‌های او برای رفع مشکلات مالی باشگاه بود. این مدیر در جلسه با وزیر ورزش هم قبل از گرفتن پست وعده داده بود پول قابل توجهی به باشگاه تزریق خواهد کرد که با مرور زمان مشکلات پرسپولیس زیاد و زیادتر شد و به هر دلیلی پول مورد نیاز به حساب باشگاه نیامد. در چنین شرایطی انصاری‌فرد مدیران قبلی و به صورت غیرمستقیم هیأت مدیره را مقصر شرایط به وجود آمده، معرفی کرد و همین اتفاقات باعث استعفای ایرج عرب و انتشار ریز قرارداد بازیکنان پرسپولیس در رسانه‌ها قبل از دربی و بیشترشدن اختلافات شد. انصاری‌فرد حمایت هیأت مدیره را از دست داده و به جای اجرای مصوبات آنها به صورت رسمی وارد جنگ با مهدی محمدنبی، رسولی‌‌پناه، علی رغبتی و مهرداد هاشمی شده بود. طرفداران او هم البته بعد از ایجاد هر مشکل عضویت‌نداشتن انصاری‌فرد در هیأت مدیره و عدم‌کمک‌رسانی مالی هیأت مدیره به باشگاه را عامل بحران‌ها معرفی می‌کردند.
ماجرای متن واتس‌اپی
اختلافات در نهایت به قدری بالا کشید که در جلسه روز دوشنبه هیأت مدیره بدون هماهنگی با محمدحسن انصاری‌فرد تصمیم گرفته می‌شود حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه از سمت خود اخراج شود. این خبر توسط اینستاگرام و اپلیکیشن باشگاه منتشر شد و طبق اعلام انصاری‌فرد، رسولی‌پناه رئیس هیأت مدیره هم برای انتشار آن در سایت باشگاه متنی تند و جسارت‌آمیز در واتس‌اپ برای او فرستاده بود. در نهایت کار به جایی رسید که انصاری‌فرد رسما از سمت خود استعفا بدهد. او اعلام کرد وزیر ورزش دستور برکناری مدیر روابط عمومی باشگاه را داده (مدیر روابط عمومی وزارت ورزش این خبر را تکذیب کرد) و یک جریان خاص جلوی اجرایی‌شدن تمام برنامه‌های اقتصادی بزرگ او را گرفته‌ است و با توجه به بی‌حرمتی‌های صورت گرفته و نبودن فضا برای کار کردن از سمت خود کناره‌گیری کرد.
ادامه داستان با میناوند و پیروانی
با استعفای مدیرعامل، مهرداد میناوند پیشکسوت جنجالی باشگاه که اخیرا مجری پیمانکار رسانه‌ای باشگاه شده بود، با انتشار پستی نوشت: «یکی از اعضای هیأت مدیره به انصاری‌فرد گفته هواداران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.» او سپس از سمت خود اخراج شد. بعد از آن خبر آمد که افشین پیروانی از سمت خود استعفا کرده است که این خبر خیلی زود تکذیب شد. همچنین شایعه شد که حسین خبیری معاون اقتصادی باشگاه هم از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.
هیأت مدیره وارد عمل شد
بالا گرفتن بحران مدیریتی باعث شد رسولی‌پناه رئیس هیأت مدیره در مصاحبه‌ای اعلام کند که هواداران نگران شرایط پیش‌آمده نباشند و به زودی سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب خواهد شد. منتهی بعد از تمام این جنجال‌ها، ساعتی بعد حسین خبیری، معاون باشگاه از مخالفت وزارت ورزش و هیأت مدیره با استعفای محمدحسین انصاری‌فرد خبر داد و اعلام کرد اعضای هیأت مدیره انصاری‌فرد را به برگزاری یک جلسه برای بررسی مسائل پیش‌آمده دعوت کرده‌اند و منتظر پاسخ او درباره مخالفت با استعفایش هستند. این اتفاق عملا باعث سرگیجه هواداران شد، چون باور نمی‌کردند از یک طرف رئیس هیأت مدیره بگوید جانشین انصاری‌فرد را اعلام می‌کنیم و از طرف دیگر خبر بیاید که با استعفای انصاری‌فرد مخالفت شده است.
بدهی‌های سنگین روی دست باشگاه
پرسپولیس بیش از 2 میلیون یورو باید تا چند هفته آینده به شاکیان خارجی خود پرداخت کند. پروژه‌های اقتصادی باشگاه به علت همین اختلافات موثر نبوده است و چک‌هایی که برای گرفتن رضایت‌نامه گل‌محمدی به باشگاه شهرخودرو دادند، برگشت خورده است. از آن طرف هم به زودی حکم شکایت گابریل کالدرون و دستیارانش از راه خواهد رسید و همه این بلاتکلیفی‌ها پرسپولیس را در آستانه فاجعه‌ای تاریخی قرار داده است.

 


تعداد بازدید :  250