شماره ۱۹۳۰ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
پایان جولان ۵ زن و مرد زورگیر در کرمانشاه

[شهروند] یک باند زورگیری خشن در کرمانشاه منهدم شد. در این عملیات سه مرد و دو زن ‏دستگیر شدند. پلیس کرمانشاه در جریان زورگیری‌های سریالی، رسیدگی به ‏موضوع  را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد. شاکی‌ها راننده خودرو بودند که در ‏شکایات خود عنوان می‌کردند ابتدا زنی را به‌عنوان مسافر سوار می‌کردند و مقداری جلوتر  در مسیری که آن زن می‌گفت مرد ‏ حدودا بیست‎وپنج ساله را هم سوار می‌کردند. مرد ‏جوان پس از سوار شدن به بهانه اینکه خواهرش سوار خودروی آنها شده با اسپری فلفل و حتی ‏سلاح سرد به آنها حمله‌ور می شد و به زور آنها را به داخل خانه‌ای می‌کشاند. طبق اظهارات افراد شاکی، زمانی که ‏آنها وارد منزل اعضای باند می‌شدند از سوی سه مرد دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ‏اموال‌شان به سرقت می‌رفت. زورگیران خشن حتی برخی از طعمه‌های خود را مجبور می‌‏کردند که با اقوام و آشنایان‌شان تماس گرفته و به بهانه اینکه نیاز فوری و ضروری به پول ‏دارند مقداری را به کارت آنها واریز کند‎.
انتقال سند خودرو به شکل قولنامه‌ای و گرفتن سفته سفید امضا از قربانیان از دیگر اقدامات ‏اعضای این باند بود. با توجه به حساسیت موضوع مأموران کلانتری حافظیه تحقیقات گسترده ‏خود را آغاز کردند و توانستند مخفیگاه اعضای باند را که یکی در شهرک جعفرآباد و دیگری در ‏شهرک چغاگلان و ده پهن بود شناسایی کنند. مأموران پس از کسب مجوز قضائی و با ‏رعایت حقوق شهروندی همسایه‌ها، در عملیاتی منسجم وارد مخفیگاه اعضای باند شدند و موفق ‏به دستگیری پنج عضو آن متشکل از سه مرد و دو زن شدند. اما یکی از اعضای باند پا به فرار ‏گذاشته است که تلاش برای دستگیری او از سوی پلیس ادامه دارد. در این عملیات گسترده، ‏مأموران موفق به کشف یک قبضه اسلحه پرانریال 25 عدد فشنگ، 6قبضه شمشیر، یک ‏اسپری دفاع شخصی و یک دستگاه خودروی پژو 405 متعلق به اعضای باند شدند‎.
همچنین در جست‌وجو از مخفیگاه‌های باند زورگیری، سه عدد سفته سفید امضا، سه عدد کارت ملی، ‏‏هفت عدد کارت سوخت و تعدادی دیگر از اموال مسروقه متعلق به افراد شاکی کشف شد.


تعداد بازدید :  255