شماره ۱۹۲۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ اسفند
صفحه را ببند
منهای سینما

  گلزار محمدی، هنرمند عرصه تئاتر و دبیر این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی تهران (مبارک) درگذشت. گلزار محمدی که رئیس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر نیز بود، مدت‌ها درحال مبارزه با بیماری بود. او که این روزها به زادگاهش سنندج منتقل شده بود، در بیمارستانی در همان شهر دار فانی را وداع گفت. گفتنی است، زنده‌یاد گلزار محمدی چندین نمایش عروسکی چون «تیبا و تیبوتی»، «ملک جمشید و غول»، «پهلوان پنبه» و... را در مقام کارگردان در کارنامه داشت. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ‌ارشد نمایش عروسکی است و از‌ سال ۱۳۹۶ تاکنون، رئیس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر بود.
   آثار هفت هنرمند مطرح در بخش دوم مزایده آنلاین گالری آرتیبیشن به فروش گذاشته شد. در «دومین مزایده آنلاین آرتیبیشن» که از روز جمعه ۱۶ اسفندماه آغاز شده بود، آثار هنرمندانی چون منوچهر نیازی، پروانه اعتمادی، عبدی اسبقی، بهزاد شیشه‌گران،  مهدی سحابی، ناصر اویسی، پرویز تناولی،  ژازه تباتبایی، فریدون آو، گیزلا وارگا سینایی، کامبیز درمبخش و علیرضا آدمبکان به نمایش و فروش گذاشته شد. گفتنی است که در روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفندماه نیز بخش پایانی این مزایده برگزار می‌شود که به آثار مرتضی گودرزی، صادق تبریزی، قاسم حاجی‌زاده، حسین چراغچی، اردشیر محصص، حسینعلی ذابحی، فرشید ملکی و مهدی حسینی اختصاص دارد.
   تصویربرداری سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم در شیرگاه مازندران به پایان رسید و به گفته عوامل سریال، تاکنون بیش از ۹۰‌درصد از این سریال تصویربرداری شده و ادامه تصویربرداری نیز قرار است در تهران انجام شود. در فصل ششم «پایتخت» که در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۹۹ از شبکه یک سیما ساخته می‌شود؛ محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی و... بازی دارند.


تعداد بازدید :  288