شماره ۱۹۲۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

کرونا راه مسافران نوروزی اصفهان را بست
[شهروند] اصفهان در نوروز 99 دیگر پذیرای گردشگران نخواهد بود. این دستور استانداری اصفهان است. این اتفاق در حالی افتاده که به دنبال شیوع کرونا، تورهای گردشگری داخلی و خارجی کنسل شده و در شمال کشور هم دیگر ویلایی به مسافران اجاره داده نمی شود. یکی از مسئولان استانی اصفهان در این باره گفت: « سلامتی مردم برای ما در اولویت است و به همین دلیل قرار نیست مثل سال های گذشته پذیرش گردشگر داشته باشیم.»
علی صالح درخشان، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «در استان اصفهان مانند تمامی استان‌ها ستادی با نام ستاد هماهنگی خدمات سفر را داریم که در چهار ماه گذشته تمام تلاش دستگاه‌های عضو این ستاد بر برگزاری نوروز باشکوهی بوده است. اما با توجه به حوادث اخیر و شیوع ویروس کرونا، قرار نیست در هیچ استانی مثل سال‌های گذشته سفر داشته باشیم.»
درخشان در مورد تصمیمات شورای تامین یکی از شهرستان‌های اصفهان در خصوص سفر‌های گردشگران ادامه داد: « شورای تامین شهرستان خور و بیابانک تصمیم گرفته است تا ۱۵ فروردین گردشگری به این شهرستان وارد نشود. به این دلیل که امکانات به اندازه حجم گردشگری که تردد می‌شود نیست و در حوزه بهداشت و درمان شرایط پذیرایی از گردشگران وجود ندارد.»
درخشان در پایان در باره تعطیلی یا تغییر ساعات کاری در ابنیه تاریخی توضیح داد: «ساعات کاری ابنیه تاریخی کمتر شده و حتی در شهرستان کاشان به دلیل وخامت اوضاع، این مراکز به صورت کلی تعطیل شده اند.» همچنین رئیس شورای اسلامی روستای تاریخی ابیانه خبر داده است که بر اساس دستور ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در اصفهان، تا اطلاع ثانوی   ورود گردشگر به ابیانه ممنوع است.
محمدرضا علیرضایی ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه ابیانه اکنون در وضعیت کاملا سفید است و شورا و دهیاری روستا در روزهای ابتدایی مطرح شدن شیوع این بیماری، همه ساکنان این روستا را پایش کردند و خوشبختانه علایم اولیه در هیچ کدام از آنها مشاهده نشد، اظهار می‌کند: «در حال حاضر نیز در زمان ورود و خروج، کارمندان روستا و ابیانه‌ای‌هایی که در روستا مستقر نیستند به طور کامل پایش می‌شوند.»
او با بیان اینکه از گردشگران درخواست کرده‌ایم و همچنین اعلام می‌کنیم که بازدید از این روستای تاریخی را به زمان دیگری موکول کنند، ادامه می‌دهد: «هر چند نسبت به گذشته حضور گردشگران در این روستای تاریخی بسیار کمتر شده است، اما هنوز گاهی با ورود گردشگران مواجه می‌شویم که معمولا در سرپل «هنجن» یا نهایتا عوارضی روستا از ادامه‌ راه‌شان جلوگیری می‌شود.»
وی با بیان این‌که به احتمال زیاد این وضعیت تا نوروز ۹۹ ادامه داشته باشد، می‌گوید: «تابع دستورِ ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در اصفهان هستیم و تا زمانی که اعلام نشود مجبوریم از ورود گردشگران به ابیانه جلوگیری کنیم. »

 
اطلاعیه محیط‌زیست درباره آلودگی هوای پایتخت
[شهروند] مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش کیفیت هوای پایتخت در امروز (۱۵ اسفندماه) و فردا (۱۶ اسفندماه) خبر داد.
براساس این اطلاعیه، پایداری هوا و سکون نسبی جو، سبب افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود و کاهش کیفیت هوا را به ‌دنبال خواهد داشت: «درچنین شرایطی توصیه می‌شود که کلیه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند. دقت هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها انجام شود و از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود؛ مانند روشن‌کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری شود، همچنین فعالیت کلیه واحدهای دارای پتانسیل آلودگی از قبیل کارخانجات آسفالت، بتن، ریخته‌گری و معادن ممنوع است.» بر اساس این اطلاعیه، تیم‌های گشت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با هرگونه آلودگی برخورد جدی به عمل خواهند آورد.


تعداد بازدید :  501