شماره ۱۹۲۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
دیالوگ

 حمیدرضا نعیمی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر: «در این شرایط بسیار سخت و بحرانی تجربه‌نشده شیوع ویروس کرونا، آرزوی سلامتی برای همه ملت ایران و قطعا برای خانواده بزرگ تئاتر دارم. از طرفی ویدیوها و اتفاقات خوبی در میان این دردمندی از خانواده پزشکی ایران می‌بینیم که باید برایشان درود بفرستیم که معنای واقعی پزشکی را بار دیگر برای ما تعریف کردند و نشان دادند که فرشتگان شهرها هستند.
 
 احمد ضابطی جهرمی، پژوهشگر و کارگردان پیشکسوت عرصه سینما: «اپیدمی بیماری‌ها نه‌تنها در سینمای مستند بلکه در تاریخ سینما به قدری مورد توجه فیلمسازان بوده است که نمی‌شود آن را توصیف کرد. از فیلم‌هایی که در همین چند دهه با این موضوع اپیدمی یا بیماری‌های واگیر در شاخه مستندهای آینده‌نگر می‌توانیم نام ببریم که علاقه‌مندان به سینمای مستند هم دیده‌اند، فیلمی به نامی «اپیدمی» ساخته استیون سودربرگ است. این فیلم در واقع بیان همین وضع است ولی همان‌طور که گفتم، سابقه این مقوله در سینمای غیرمستند در شاخه فیلم‌های علمی- تخیلی و داستانی به دوران کهن سینما، یعنی دوران صامت برمی‌گردد.»

 محمد رحمانیان، نویسنده و کارگردان تئاتر: «بعد از کنترل ویروس کرونا باید همه چیز به روال عادی بازگردد و مراکز فرهنگی و هنری و اصلا کل شهر برای رفت‌وآمد مردم ایمن شود و به آنها اطمینان داده شود که تمام مسائل بهداشتی برای حضور آنها در مراکز فرهنگی و هنری رعایت شده است. اگر تماشاخانه‌ها باز شوند و نمایش‌ها اجراهای‌شان را از سر بگیرند اما مخاطبی وجود نداشته باشد، به معنای این است که نتوانستیم اعتماد عمومی را جلب کنیم و دوباره سالن‌ها و گروه‌های تئاتری متضرر خواهند شد.»


تعداد بازدید :  449