شماره ۱۹۲۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
روی خط سینما

   در پی انتشار «اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما» از سوی سازمان سینمایی که براساس آن به هنرمندان صنوف مختلف درجه معادل مدرک تحصیلی اعطا شده بود، انجمن مدیران تولید سینمای ایران در نامه‌ای به وزیر ارشاد نسبت به درج برخی نام‌های غیرمرتبط با صنف خود در این فهرست به‌عنوان «مدیر تولید» اعتراض کرد و نسبت به عواقب آنچه «رویارویی سازمان سینمایی با صنف مدیران تولید» دانستند، هشدار داد.
 
   مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری در بخش رقابتی نگاه جوان» و «پروژه ازدواج» ساخته حسام اسلامی و عطیه عطارزاده در بخش «مسابقه بین‌الملل»  دوازدهمین دوره جشنواره مستند «میلینیوم» بلژیک، پذیرفته شدند. این جشنواره از تاریخ ۷ الی ۱۵ فروردین ۹۹ (۲۷ مارس الی ۴ آوریل) در شهر بروکسل کشور بلژیک برگزار می‌شود.

   افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا فروش گیشه‌ها را به‌شدت کاهش داده و در آخر هفته‌ای که گذشت، بیش از ۷۵‌درصد از فروش سینماها در مقایسه با ‌سال پیش در همین بازه زمانی کم شد، درحالی‌ که تقریبا نیمی از سینماهای ایتالیا بسته شده‌اند. در تعطیلات آخر هفته‌ای که گذشت، فروش کلی گیشه‌های سینما برابر ۲‌میلیون یورو بود. فروش گیشه‌های ایتالیا در آخر هفته پیش از آن و قبل از اینکه هشدار جدی برای ویروس کرونا داده شود، ۵.۵‌میلیون یورو بود که در مقایسه با ۱۲‌میلیون یورو همین دوره زمانی در ‌سال ۲۰۱۹، کاهش زیادی را نشان می‌داد. تا دوشنبه بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا مشاهده شده و ۳۴نفر جان خود را از دست داده‌اند.  

   دانیل رادکلیف با فیلم «فرار از پرتوریا» باز هم از دنیای «هری‌پاتر» دورتر می‌شود. او در این فیلم مستقل که روز ششم مارس اکران می‌شود، نقش تیم جنکین، یک فعال ضد آپارتاید را بازی می‌کند که به خاطر توزیع اعلامیه‌های ضددولت نژادپرستی آفریقای جنوبی به زندان افتاد. او که به ۱۲‌سال حبس محکوم شده، نقشه‌ای برای فرار از زندان مرکزی پرتوریا می‌کشد.

   مسئولان کشور فرانسه برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا نه‌تنها شماری از سالن‌های سینما بلکه حتی برخی رویدادهای جشن خیابانی، مسابقات و نمایشگاه‌ها را هم تعطیل کرده‌اند. از میان ۲۰۰۰ سالن در فرانسه سینما تاکنون، ۴۰ سالن که در منطقه موربیان واقع شده‌اند و مواردی از کرونا در این منطقه دیده شده، تعطیل شده‌اند. دوی نیمه ماراتن پاریس، نمایشگاه کتاب، تعطیلی موزه لوور و یک رویداد جشن خیابانی تا به‌حال در فرانسه تعطیل شده یا به تعویق افتاده‌اند.


تعداد بازدید :  527