شماره ۱۹۲۶ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
اعزام سربازان به مراکز آموزشی با هدف پیشگیری از کرونا لغو شد
آخرین وضع سربازان در پادگان‌ها

[شهروند] بعد از ورود کرونا به ایران و پیشروی روزبه‌روزش، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تعطیل شدند و براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، دو ساعت از ساعت کاری ادارات کم شده است. بسیاری از کارمندان دورکاری می‌کنند، تردد در شهر کم شده و متروها و اتوبوس‌ها با کاهش قابل توجه مسافران مواجه شده است. اما در این میان، پادگان‌ها حکایت خودشان را دارند.
بعد از چند روز نگرانی‌های جسته‌وگریخته درباره وضع سربازان در پادگان‌ها،‌ دیروز رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش از دستورالعمل‌های صادرشده ستاد کل نیروهای مسلح گفت و به خانواده‌ها اطمینان داد که محیط داخل پادگان از خارج آن امن‌تر است. از طرف دیگر سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تغییر در تاریخ اعزام سربازان در اسفند ماه با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد: «به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مشمولان سربازی که باید در تاریخ نوزدهم اسفند ماه امسال به دوره آموزشی اعزام می‌شدند، اعزام‌شان لغو و به تاریخ‌های یکم و سوم اردیبهشت ماه‌ سال99 موکول شده است.»
حسین زاهدی، معاون اجتماعی نظام وظیفه هم دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «مشمولانی که اعزام‌شان به تعویق افتاده است، هفته پایانی فروردین با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می‌توانند از مرکز آموزش سربازی مطلع شوند.
معاون اجتماعی نظام وظیفه دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید که شرایط بهداشتی هر پادگان ارتباطی با نظام‌وظیفه ندارد. رئیس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش هم گفته تمهیدات لازم مانند جداسازی‌ها، اضافه‌کردن فاصله تخت‌ها، برگزارنشدن کلاس‌ها و دوره‌ها در مکان‌های مسقف، تعطیل‌کردن سلف‌سرویس‌ها و تعطیلی نمازهای جماعت انجام شده است تا تجمعات کمتری صورت بگیرد.


تعداد بازدید :  259