شماره ۱۹۲۵ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
سازمان لیگ راضی است، وزارت بهداشت هم بهانه‌ای ندارد
یک قدم تا تعطیلی لیگ فوتبال

[شهروند] برگزاری یا تعطیلی لیگ برتر فوتبال در روزهایی که بحران ویروس کرونا به اوج خود رسیده، به یک جنجال در ورزش ایران تبدیل شده است و هر روز اخبار و شایعات جدیدی در اینباره به گوش می‌رسد. برخی شایعات از نتیجه‌دادن فشارها و تعطیلی مسابقات تا اطلاع ثانوی خبر می‌دهند؛ اگرچه مسئولان ورزش حتی بعد از جلسه دیروز هم روی مواضع قبلی خود تأکید داشتند.
دیروز معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مصاحبه‌هایی اعلام کردند موضوع تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال به وزارت ورزش اعلام شده است و در جلسه بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.  کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دراین‌باره می‌گوید: «نظر ما روی لغو مسابقات بود، اما مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قبول نکردند و اصرار داشتند که می‌شود بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کرد. فعلا شرایط به همین منوال است، اما در جلسه ستاد ملی درباره این مسأله مهم تصمیم‌گیری می‌شود. یعنی فعلا بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود تا ابلاغیه‌های جدید را در این خصوص صادر کنیم. اگر از ما می‌پرسید، بهتر است بازی‌ها لغو شود.»
شاید این سوال پیش بیاید که دلیل مقاومت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برابر فشارهایی که از سوی بازیکنان، مربیان و نهادهای مختلف برای تعطیلی لیگ برتر وارد شده است، چیست. مهرزاد خلیلیان، رئیس فدراسیون پزشکی صحبت‌های جالبی را در این باره بیان کرده و از سرگرم‌شدن مردم در دوران خانه‌نشینی با تماشای مسابقات فوتبال یاد کرده است: «دیدید که مسابقات فوتبال با چه استقبالی در خانه‌های مردم مواجه شد. وقتی به مردم می‌گوییم کمتر رفت‌وآمد کنند و در خانه بمانند، یکی از دلخوشی‌های آنها همین فوتبال است. به بازیکنان می‌گوییم کمتر احساساتی شوند. همان‌طور که پزشکان ما یا پرستاران ما در خط مقدم جان‌شان را کف دست‌شان گذاشتند، فوتبالیست‌ها نیز به این شکل به جامعه کمک می‌کنند.»
دیروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش با حضور مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار شد؛ درحالی‌که همزمان در فدراسیون والیبال، مسئولان به تعطیلی کامل مسابقات و بسته‌شدن پرونده لیگ بدون تعیین قهرمانی رأی دادند. بعد از جلسه‌ای که در وزارت ورزش برگزار شد، برخی مسئولان بازهم روی برگزاری بازی‌های بدون تماشاگر تأکید کردند و از بازیکنان خواستند مسائل بهداشتی را رعایت کنند. این اتفاق درحالی رخ‌داد که بارها مسئولان فدراسیون در روزهای اخیر اعلام کردند تابع دستورات مقامات بالادستی به‌ویژه در وزارت بهداشت هستند. البته خبرهایی از این جلسه به بیرون درز کرد که نشان می‌دهد احتمالا حداقل برای مقطعی کوتاه رقابت‌های لیگ فوتبال هم لغومی‌شود. در صورتی که امروز و فردا این تصمیم نهایی نشود، باید شاهد برگزاری بازی‌های هفته 22 لیگ برتر در روزهای پایانی هفته باشیم؛ اتفاقی که ممکن است خطراتی را برای بازیکنان و عوامل برگزاری مسابقات در پی داشته باشد


تعداد بازدید :  188