شماره ۱۹۲۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان جیب‌بری‌های خانوادگی در مترو و  بی‌آرتی‎ ‎
[شهروند]  اعضای باند خانوادگی جیب‌بری در مترو و ایستگاه‌های بی‌آرتی‎ ‎دستگیر ‏شدند. این گروه تبهکار به 200جیب‌بری با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.‏‎ ‎
کلانتری 112 ‏ابوسعید، هفدهم دی ماه پرونده‌ای با موضوع جیب‌بری از یک خانم را برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارسال کرد‎.
شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت که پانزدهم دی ماه در ایستگاه متروی ‏حسن آباد گوشی موبایلم را دو خانم با ترفند خاصی سرقت کردند و پس از پیاده شدن آنها ‏از مترو متوجه سرقت گوشی شدم. بلافاصله پس از سرقت با خط خودم که روی ‏گوشی سرقتی فعال بود، تماس گرفتم و مردی جواب داد و عنوان کرد گوشی را ‏خریده و در ازای تحویل گوشی‌ام تقاضای یک میلیون تومان پول ‏کرد. من هم پول را به حسابش واریز کردم. ولی پس از واریز وجه او از پس دادن ‏گوشی امتناع و با تهدید تقاضای پول بیشتری کرد.هنگام تحقیقات پلیسی، پرونده‌های مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد و سرنخ‏هایی از حضور یکی از سارقان حرفه‌ای به نام مهیار سی‌ویک‌ساله در این سرقت‌ها به ‏دست آمد و سپس مخفیگاه او در شهرستان بهارستان شناسایی شد.متهم در هفتم بهمن ماه در عملیاتی پلیسی دستگیر و در بازرسی از خانه‌اش ‏تعداد 15گوشی سرقتی و تعداد زیادی مدارک شناسایی سرقتی کشف شد‎.مهیار پس از انتقال به پایگاه هشتم به 200 سرقت به شیوه جیب‌بری اعتراف کرد و اعلام ‏داشت با همدستی همسرش به نام سمیه بیست‌وپنج‌ساله و دو خانم دیگر به نام‌های سمیرا بیست‌وشش‌ساله و اشرف سی‌ونه‌ساله که از بستگانش هستند، این سرقت‌ها را انجام داده‌اند‎.
در عملیات‌های دیگر، سایر همدستان مهیار نیز دستگیر شدند. تمام متهمان به جیب‌‏بری به‌صورت باندی در ایستگاه‌های مترو و خطوط بی‌آرتی اعتراف کردند.
کارشناسان ارزش سرقتی را بیش از 3‌میلیارد ریال برآورد کردند و تاکنون ‏‏35 نفر از مالباختگان شناسایی شدند. متهمان با قرار صادره از سوی شعبه سوم دادیاری ‏ناحیه 12 تهران برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در ‏اختیار پایگاه هشتم قرار گرفتند.


انتقام‌جویی از پزشک جراح در فضای مجازی‎ ‎
[شهروند] متهمی که در شبکه‌های اجتماعی با تهدید پزشک معالج قصد انتقام‌جویی ‏داشت از سوی پلیس دستگیر شد.هفدهم بهمن ماه امسال پزشک شصت‌وپنج‌ساله‌ای با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتا ‏مراجعه کرد و خواستار دستگیری متهم پرونده‌اش شد‎.
شاکی به مأموران پلیس فتا اظهار داشت، دو خواهر با مراجعه به مطبم خواستار ‏جراحی شدند و با دریافت مبلغی جراحی درخواستی را انجام دادم. پس از جراحی و ‏بهبود وضع جسمانی آنان، برادرشان به مطبم مراجعه کرد و با اظهار نارضایتی از ‏عمل جراحی انجام شده، من را تهدید کرد و خواستار بازگردان پول جراحی شد. ‏سپس با انتشار مطالبی در فضای مجازی بارها من را تهدید کرده  و آرامشم را بر هم زده ‏است.کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند. با دستور قضائی ‏متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و با اعتراف به جرم خود برای ادامه تحقیقات پلیسی به ‏پلیس فتا انتقال یافت.متهم درخصوص انگیزه خود به مأموران گفت: «با تهدید پزشک قصد داشتم هزینه ‏عمل جراحی را پس بگیرم.»‏رئیس پلیس پایگاه هشتم آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت:   «با تکمیل تحقیقات ‏پلیسی متهم به دادسرا برای سیر مراحل قانونی تحویل شد‎.»‏


دستگیری باند بزرگ فیشینگ و اسکیمر
نوجوان ۱۵ ساله باند را مدیریت می‌کرد

[شهروند] باند بزرگ فیشینگ و اسکیمر در استان فارس منهدم شد. به محض شکایات شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌هایشان این موضوع در دست بررسی‌های پلیسی قرار گرفت.این باند هفت نفره در سه عملیات جداگانه در کمتر از ۴۸ ساعت در استان دستگیر شدند. نزدیک به ۵۰۰ کارت از این افراد کشف شد و در این‌باره ۵ نفر از شکات به پلیس فتا مراجعه کردند.در این زمینه یک زن و ۶ مرد دستگیر شدند که سرکرده این باند نوجوان پانزده ساله بوده است. میانگین سنی این باند بزرگ فیشینگ و اسکیمر ۲۵ تا ۳۰‌ سال است.


تعداد بازدید :  268