شماره ۱۹۲۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
سقوط مرگبار دزد خانه در آخرین سرقت

[شهروند] دزدان خانه که دست به سرقت گروهی زده بودند، نمی‌دانستند آخرین سرقت‌شان با مرگ عضو بیست‌وپنج ساله گروه گره می‌خورد. دزد جوان زمان فرار از دست صاحبخانه از طبقه دوم سقوط کرده و جانش را از دست می‌دهد.
شامگاه جمعه بود که این حادثه تلخ رقم خورد. ساکنان ساختمانی در غرب تهران دیدند که دو مرد کشان‌کشان در حال حمل پیکر بی‌جان پسر جوانی به داخل خودروی پرشیا هستند. وقتی همسایه‌ها خود را به خیابان رساندند، مردان ناشناس وحشت‌زده فرار کردند. این در حالی بود که پیکر پسر جوان را روی زمین جا گذاشتند. خیلی زود پلیس و اورژانس در جریان ماجرا قرار گرفتند. پس از معاینه جسد مشخص شد که پسر جوان نفس نمی‌کشد و جانش را از دست داده است. با توجه به آثاری که روی سر این پسر بود، مشخص شد که او از ارتفاع سقوط کرده و علت مرگ او ضربه مغزی است.
نیمه شب بود که ماجرای این حادثه مرگبار به قاضی جنایی مخابره شد. او دستور داد تا جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود. از سوی دیگر قاضی دستور تحقیقات را در این خصوص برای کشف معمای این حادثه داد.
از همان دقایق نخست کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و  از همسایه‌ها تحقیق کردند. در حالی ‌که تحقیقات آغاز شده بود مشخص شد دزدان به خانه یکی از همسایه‌ها که در خانه حضور نداشته است، دستبرد زده‌اند و پول و طلا سرقت کرده‌اند.
در گام بعدی مأموران دوربین مداربسته ساختمان را بازبینی کردند تا شاید فیلم‌های ثبت‌شده سرنخی از این حادثه تلخ بدهد. این در حالی بود که پلیس در تحقیقات خود مطمئن بود این گروه سه نفره در آن نیمه شب برای دزدی آمده بودند، حتی فیلم‌های ثبت‌شده در دوربین مداربسته این موضوع را تأیید می‌کرد. فیلم مداربسته هم نشان می‌داد 3 سارق زمانی که صاحبخانه میهمانی بوده از علمک گاز بالا رفته و وارد آپارتمان طبقه دوم شده بودند. آنان پس از ورود به خانه و سرقت اموال قیمتی قصد خروج از خانه و ساختمان را داشتند؛ اما وقتی قصد داشتند که از علمک گاز پایین بیایند، کاپشن پسر بیست‌وپنج ساله به دوربین مداربسته گیر می‌کند و همین موضوع باعث مرگش می‌شود. دو دزد دیگر که توانسته بودند فرار کنند وقتی صحنه سقوط همدست‌شان را می‌بینند، سعی می‌کنند که او را به سمت ماشین ببرند تا فرار کنند اما همسایه‌ها با سروصدای دزدان به خیابان می‌آیند که دزدان فرار می‌کنند. کارآگاهان در ادامه  جیب‌های دزد را گشته و انگشتر طلا و ساعتی را که متعلق به مالباخته بود، کشف کردند. در ادامه هویت قربانی که بیست‌وپنج ساله و اهل یکی از شهرستان‌های استان مرکزی بود، شناسایی شد و تلاش برای بازداشت دو همدست فراری‌اش ادامه دارد.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
اولا امکان نداره سارق از پنجره فرار کنه مخصوصا اگر ارتفاع زیاد باشه. یقینا با صاحبخانه درگیر شده و در حین درگیری افتاده بیرون که قتل غیر عمد رو شاخشه و شانس بیاره که قتل عمد براش نبرن که دیگه حسابش با کرام الکاتبینه چون دیگه به دیه دادن و زندان رفتن ختم نمیشه بلکه باید خانواده سارق را راضی کنه تا تبدیل به قتل غیر عمد بشه و فکر میکنید چطوری میتونه راضیشون کنه ؟؟؟ آیا بهتر نبود از اول قفل هوشمند ضد دیلم گاردمن روی درب خونه نصب میکد که نه تنها وقتی خونه نیستن اصلا سارقین نتونن وارد بشن بلکه وقتی تو خونه هستن هم سارقین نتونن برن سراغشون بیچارشون کنند

تعداد بازدید :  237