شماره ۱۹۲۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
حمله همه‌جانبه به قهرمانی پرسپولیس
سه بر صفرشدن نتیجه دیدار لغوشده سپاهان و پرسپولیس صدای اعتراض هواداران سایر تیم‌های مدعی را در آورده؛ سرخ‌ها اما می‌گویند بقیه تیم‌ها حسادت می‌کنند

[شهروند] در روزی که استقلال و سپاهان از کورس قهرمانی بیش از قبل عقب افتادند و پرسپولیس با شکست شهرخودرو به سوی کسب چهارمین قهرمانی متوالی خیز برداشت، اعلام رأی کمیته انضباطی و رقم‌خوردن نتیجه بازی جنجالی اصفهان با حساب سه بر صفر به سود سرخپوشان، باعث شد خیلی از بازیکنان، مربیان و مسئولان تیم‌های مختلف علیه پرسپولیس جبهه بگیرند و همه چیز را برای قهرمانی این تیم مهندسی‌شده بدانند. البته از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها که حالا با تیم دوم جدول فاصله 10 امتیازی ایجاد کردند، پاسخ‌های محکمی را به منتقدان و رقبای خود دادند.

محرومیت بدموقع 2 بازیکن شهرخودرو
یحیی گل‌محمدی عصر پنجشنبه برابر تیم سابق خود قرار گرفت؛ تیمی که در نیم‌فصل اول با هدایت او توانسته بود پرسپولیس را از پیش رو بردارد، اما این‌بار با جابه‌جایی یحیی برابر سرخپوشان سه بر یک شکست خورد. چند روز قبل از این بازی، رأی محرومیت سنگین 2 بازیکن این تیم به دلیل شکایت باشگاه نساجی روی سایت فدراسیون رفت و این باعث شد تا مالک پدیده و برخی از بازیکنان این تیم بعد از بازی اعتقاد داشته باشند قهرمانی پرسپولیس مهندسی‌شده است! محمد قاضی که خودش سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد، بعد از شکست شهرخودرو می‌گوید: «یک‌سری اتفاقات که رقم خورده این حس را به هر کسی می‌دهد. دو، سه روز قبل از بازی دو بازیکن ما را محروم می‌کنند. این مسائل به سود فوتبال نیست و باید درباره مسائل مختلف فوتبال تصمیم‌گیری بهتری شود. پرسپولیس حکومتی است و بعد از این همه ‌سال پیگیری و دادگاه‌رفتن پول من را دادند.»

بازی برگزارنشده سه بر صفر به سود پرسپولیس
بلافاصله بعد از پیروزی تیم یحیی گل‌محمدی برابر شهرخودرو، رأی کمیته انضباطی درباره بازی برگزارنشده پرسپولیس و سپاهان هم صادر شد: «ضمن بازنده اعلام‌کردن تیم سپاهان با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم پرسپولیس، باشگاه سپاهان به پرداخت مبلغ یک‌میلیارد و پانصد‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.» این رأی که البته با توجه به گزارش ناظر مسابقه و دیر رسیدن سپاهانی‌ها به زمین بازی غیرمنتظره هم نبود، آتش انتقاد رقبای پرسپولیس را تندتر کرد و باعث شد این تیم فاصله 10 امتیازی را با سپاهان به‌عنوان نزدیک‌ترین رقیب خود در طول هفته‌های اخیر
 ایجاد کند.

واکنش تند مدیرعامل سپاهان
مسعود تابش که نتوانسته با مستندات خود کمیته انضباطی را بابت حضورنیافتن تیمش در زمین در موعد مقرر قانع کند، حالا واکنش تندی به بازنده‌شدن سپاهان داشته؛ اگر چه این رأی قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است. مدیرعامل سپاهان در این‌باره می‌گوید: «طبق آنچه که اعلام شده یک هفته برای تجدید نظر فرصت داریم؛ به‌طور قطع به آن اعتراض خواهیم کرد. ابتدا باید در موارد مختلف در هیأت‌مدیره باشگاه بحث کنیم و به جمع‌بندی برسیم تا اعتراض خودمان را به این رأی اعلام و معقول عمل کنیم. ما هنوز این رأی را قبول نکرده‌ایم و به برگشت رأی امیدوار هستیم. به هرحال انسان با امید زندگی می‌کند، تلاش‌مان را می‌کنیم و اگر هم برنگشت راه خودمان را ادامه می‌دهیم. هر چند سال‌هاست این‌طور عمل می‌شود و به این مسائل عادت کرده‌ایم. جناب انصاری‌فرد به ما می‌گوید دروغ می‌گویید اما خودش سه دروغ را در مصاحبه با صداوسیما مطرح کرد.»

حمله همه‌جانبه به پرسپولیس
با توجه به اینکه فقط 9 هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و پرسپولیس فاصله 10 امتیازی با رقبای خود ایجاد کرده، به نظر می‌رسد از همین حالا خیلی‌ها خودشان را برای چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس آماده کردند؛ حتی بعد از اینکه برانکو از این تیم رفت و سرخپوشان مجبور شدند در نیم‌فصل هم سرمربی خود را تغییر دهند. صدرنشینی مقتدرانه تیم یحیی گل‌محمدی در شرایطی رخ داده که شاهد حمله‌ای همه‌جانبه به پرسپولیس از سوی بازیکنان، مربیان، مسئولان و هواداران تیم‌های دیگر هستیم؛ از استقلالی‌ها بگیر که بارها به پرسپولیس به خاطر اتفاقات مختلف کنایه زدند تا کانال‌های هواداری تراکتور که بیش از پوشش‌دادن اخبار تیم خود به اتفاقات پیرامون پرسپولیس می‌پردازند. سپاهان هم که حالا حسابی از حکم کمیته انضباطی متضرر شده،‌ همه چیز را به سود این تیم می‌داند. حتی پای بازیکنان و مسئولان تیم شهرخودرو هم بعد از شکست برابر پرسپولیس به این جمع باز شد. این دسته افراد اکثرا اعتقاد دارند که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال همه چیز را به سود پرسپولیس مهندسی کردند تا این تیم برای چهارمین بار قهرمان شود.

کری‌خوانی انصاری‌فرد با طعم جنجال
محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس، برخلاف خیلی از اهالی فوتبال گویا علاقه‌ای به تعطیلی لیگ برتر به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا ندارد: «ما مشکلی نداریم و هر چه مسئولان سازمان لیگ بگویند قبول داریم. علاقه داریم که مسابقات زودتر برگزار شود و زودتر قهرمان شویم.» این مصاحبه انصاری‌فرد که به نوعی کری‌خوانی برای رقبا هم بوده با واکنش‌های تندی همراه شد. خیلی‌ها به این مسأله واکنش نشان دادند و معتقدند جان انسان‌ها مهم‌تر از قهرمانی پرسپولیس است.

پرسپولیسی‌ها خشمگین از کمپین سایر رقبا
در برابر جوی که علیه پرسپولیس به راه افتاده و با حضور تیم‌های مختلفی که به یک کمپین شباهت پیدا کرده، بازیکنان و پیشکسوتان این تیم حسابی عصبانی شدند. رضا شاهرودی، پیشکسوت پرسپولیس، در این‌باره می‌گوید: «حسادت به پرسپولیس زیاد است؛ تیمی که سه‌ سال بی‌چون ‌و چرا قهرمان لیگ برتر شده است و امروز نیز با اختلاف ۱۰ امتیاز نسبت به تیم دوم صدرنشین لیگ است، طبیعی است که دیگران درباره این تیم این‌گونه صحبت می‌کنند. کسانی که این‌گونه صحبت می‌کنند می‌خواهند دیده شوند. بقیه تیم‌ها باید خود را قوی کنند؛ نه اینکه فقط حرف بزنند. پرسپولیس فقط در زمین حقش را می‌گیرد.» همچنین شجاع خلیل‌زاده، مدافع سرخ‌ها، این‌طور به موضع‌ گیری‌ها واکنش نشان داده: «این موضوع‌ها و حواشی هم لوث شده است که می‌گویند قهرمانی را مربوط به خواستن یا نخواستن کسی می‌دانند. اگر تلاش کنید قهرمان می‌شوید. تیم ما قدرتمند است و همه بازیکنان پشت هم هستند. ان‌شاءالله به سوی پوکر قهرمانی خواهیم رفت.»

 


تعداد بازدید :  288