شماره ۱۹۲۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

100 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با کرونا در مدارس
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۰۰‌میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش در جهت بهسازی محیط مدارس برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا خبر داد. به گزارش ایسنا، او همچنین با اعلام این موضوع در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «با هدف حمایت و پشتیبانی موثر از فعالان حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه برای معوقات کارانه کادر پزشکی و مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی و داروخانه‌ها، دستور تخصیص ۱۶‌ هزار و ۶۵۱‌ میلیارد ریال (۱۶۶۵‌میلیارد تومان) به سازمان بیمه سلامت ایران صادر شد.»

3.7% رشد قیمت مسکن در بهمن 98
بهمن امسال متوسط قیمت مسکن ۳.۷‌درصد در مقایسه با دی‌ماه ۹۸ افزایش یافته است. مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در بهمن 98 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد 3.7‌درصدی از 13‌میلیون و 882‌ هزار تومان به 14‌ میلیون و 405‌ هزار تومان افزایش یافته است.
در بهمن امسال 12014 فقره مبایعه‌نامه در مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران ثبت شد که در مقایسه با دی‌ماه 98 حدود 24.3‌درصد رشد را نشان می‌دهد. در دی‌ماه امسال 9664 فقره قرارداد مسکن در تهران ثبت شده بود. همچنین ارزش ریالی معاملات در بهمن 98 بالغ بر 15هزار و900‌میلیارد تومان بود که در مقایسه با ارزش معاملات دی‌ماه (حدود 12‌هزار‌میلیارد تومان) 33.7‌درصد افزایش یافته است.

1000 میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های لرستان
خداداد مقبلی، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری از خسارت یک‌هزار‌میلیارد تومانی سیل به راه‌های استان لرستان خبر داد و گفت: «ماشین‌آلات راهداری ۶ استان برای بازگشایی راه‌ها درحال انتقال به لرستان هستند.» او به تسنیم گفت: «طی چند روز اخیر شاهد بارش باران شدید و مستمر در استان لرستان بودیم که به جهت میزان بارش، طغیان سیلاب در رودخانه‌ها را شاهد بودیم.»
او بیان کرد:  «حجم زیاد بارش و سیلاب در چند روز گذشته باعث خسارت زیادی به شبکه راه‌های استان شده، به‌طوری که راه ارتباطی 243 روستا مسدود شد. پل‌های زیادی در مسیرها آسیب دیده‌اند و 285 نقطه در مسیر دچار رانش و ریزش شده‌اند.»

 


تعداد بازدید :  214