شماره ۱۹۲۳ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
خبر سیاسی

رئیس‌جمهوری درگذشت سیدهادی خسروشاهی و همشیره آیت‌الله شبیری زنجانی را تسلیت گفت
[ایرنا]  رئیس‌جمهوری در پیام‌هایی جداگانه درگذشت عالم وارسته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهادی خسروشاهی و نیز درگذشت همشیره حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی را تسلیت گفت و از درگاه ایزد منان برای آن درگذشتگان، غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر و أجر مسألت کرد.
متن پیام تسلیت دکتر روحانی به آیت‌الله شبیری زنجانی به این شرح است:  
انا لله و انا الیه راجعون.  حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته)درگذشت همشیره مکرمه، موجب تألم خاطر گردید. اینجانب با ابراز همدردی، مصیبت وارده را به حضرت‌عالی و عموم بستگان معزز تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن فقیده سعیده، غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر و أجر مسألت دارم. همچنین رئیس‌جمهوری در پیامی دیگر درگذشت حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین سید هادی خسروشاهی را تسلیت گفت. روحانی همچنین با تسلیت درگذشت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم، غفران و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان، صبر و أجر مسألت کرد.در این پیام آمده است: درگذشت عالم وارسته، حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، موجب تأثر و تألم خاطر شد. این روحانی فرهیخته و فعال که از نقش‌آفرینان نهضت اسلامی بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام عمر خود را وقف ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اسلامی، تقریب مذاهب اسلامی و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و مطبوعاتی کرد، و آثار علمی و فرهنگی ارزشمندی از خود بر جای گذاشت. اینجانب این ضایعه را به جامعه فرهنگی و ارادتمندان ایشان به‌ویژه خانواده مکرم‌شان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم، غفران و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان، صبر و أجر مسألت دارم.


سخنگوی دولت در توییتر نوشت: استان‌های درگیر کرونا محدود و ضدعفونی می‌شوند
سخنگوی دولت با اشاره به جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شده است، از اعمال محدودیت در ورودی‌ها و خروجی‌های استان‌های درگیر و نیز رفت‌وآمدهای غیرضروری و ضدعفونی گسترده آنها خبر داد. علی ربیعی، سخنگوی دولت در توییتر خود نوشت: «امروز از اول صبح ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور دکتر جهانگیری تشکیل شد. خوشبختانه گزارش‌ها حاکی از افزایش حداکثری هماهنگی‌ها و تسلط بر شرایط است و می‌توان امیدوار بود با همکاری مردم بتوانیم این شرایط را پشت‌سر بگذاریم». او ادامه داد: «در خصوص وضع مدارس کشور، تأمین هرچه سریع‌تر اقلام بهداشتی، وضع ساعات کاری ازجمله افراد با بیماری‌های پرخطر، اعمال محدودیت در ورودی‌ها و خروجی‌های استان‌های درگیر و نیز رفت‌وآمدهای غیرضروری و ضدعفونی گسترده این استان‌ها و اماکن خاص تصمیمات خوبی اتخاذ شد». ‌دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری با هشتگ «کرونا را شکست می‌دهیم» در بخش پایانی توییت خود تأکید کرد: «روندشناسی‌ها نشان می‌دهد در یکی دوهفته آتی شرایطی خواهیم داشت که نیاز به همکاری و همیاری مردم در عمل به توصیه‌های مسئولان امر بسیار ضروری و موثر خواهد بود. فضای آرام، رفتار هوشمندانه و بهره‌گیری از اطلاعات صحیح مهم‌ترین عامل درگذار از این بحران خواهد بود.»


مطهری: دولت و قوه‌قضائیه به‌ویژه در این شرایط خاص، با محتکران و گران‌فروشان برخورد کنند
نماینده تهران در مجلس گفت: «دولت و قوه‌قضائیه وظیفه دارند که اگر کسانی در این شرایط خاص سوءاستفاده می‌کنند یا احیانا احتکار کرده و کالای مورد نیاز را به قیمت گران‌تر می‌فروشند، با اینها برخورد کند.» علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره گران‌فروشی و احتکار برخی کالاهای مورد نیاز این روزها در بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: «ما باید در این زمینه به پیشوایان دینی خود نگاه کنیم.» مطهری همچنین یادآور شد: «البته در اینجا هم حکومت وظیفه دارد؛ هم دولت و هم قوه‌قضائیه نیز وظیفه دارند که اگر کسانی در این شرایط خاص سوءاستفاده می‌کنند یا احیانا احتکار کرده و کالای مورد نیاز را به قیمت گران‌تر می‌فروشند، با اینها برخورد کنند.»


تعداد بازدید :  302