شماره ۱۹۲۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

سرقت 10 میلیاردی سرایدار و چهار همدستش از ویلای شمال پایتخت
[شهروند] اعضای باند پنج نفره سرقت از خانه ویلایی شمال تهران به دام افتادند. ارزش اموال سرقتی یک‌میلیارد تومان بود. نیمی از اموال سرقتی تاکنون کشف و به مال‌باخته تحویل شده است.
بیست‌وچهارم بهمن‌ماه‌ سال‌جاری پرونده‌ای با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سرایدار ساختمان به نام غفور سی‌وشش‌ساله از اتباع بیگانه از خانه‌اش سرقت کرده است،تشکیل شد کلانتری 123 نیاوران متهم را دستگیر کرد و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد. تحقیقات مأموران کلانتری نیاوران حاکی از آن بود که شاکی همراه خانواده‌اش به خارج از کشور مسافرت کرده بود که پس از بازگشت متوجه سرقت سه تخته فرش ابریشم قیمتی به همراه شناسنامه‌های آنها، یک مجسمه ایتالیایی، هلی‌شات حرفه‌ای مجهز به دوربین، مانیتور، دی‌وی‌آر، گیتار و غیره به ارزش 10 میلیارد ریال شده است.
متهم در بازجویی‌ها مدعی شد که دهم بهمن ماه یکی از دوستانم به نام کریم سی‌وهفت ساله به همراه دوستش به نام شیرین بیست‌ونه ساله به محل سرایداری خانه شاکی که محل زندگی من است، مراجعه کرد و پس از صرف شام و چایی به خوابی عمیق فرورفتم، ساعت 9 صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم، متوجه حضور کریم در کنارم شدم، ولی شیرین خانه را ترک کرده بود.
با اینکه سرم به شدت گیج می‌رفت به سمت طبقات رفتم و متوجه شدم دستگاه دی‌وی‌آر و مانیتور و چند تخته فرش و مجسمه و سایر اموال سر جایش نیست. بلافاصله کریم را بیدارکردم و به او گفتم که شیرین اموال خانه را سرقت کرده است و به همراه دوستم به پاتوق شیرین در حوالی میدان تجریش رفتیم که شیرین را به همراه فردی به نام مرتضی سی‌وسه ساله دیدیم. شیرین با دیدن ما گفت اموال را برمی‌گردانم، ولی ابتدا یک میلیون تومان به حساب راننده آژانس به نام جمشید واریزکنید تا اموال را بازگردانم، اما پس از واریز مبلغ به حساب راننده فقط مانیتور و دستگاه دی‌وی‌آر را بازگرداند و مابقی اموال را تحویل نداد.
شیرین و مرتضی وقتی دیدند ما در تحویل اموال مصر هستیم، ما را تهدید کردند و گفتند چنانچه موضوع را به پلیس اعلام کنیم، حتما ما را خواهند کشت. صاحب‌خانه وقتی از مسافرت بازگشت و از سرقت خانه‌اش مطلع شد، به من مظنون شد و مأموران کلانتری دستگیرم کردند.
در گام نخست تحقیقات کارآگاهان در هماهنگی با مقام قضائی محل سکونت راننده آژانس واقع در «حکیمیه» را شناسایی کردند و راننده آژانس بیست‌ونهم بهمن ماه دستگیر و از محل سکونتش شناسنامه فرش دستبافت ابریشمی، مجسمه ایتالیایی و هلی‌شات و ادکلن کشف شد. راننده آژانس در پایگاه یکم به آشنایی با شیرین در یک سفر و تماس او برای انتقال اموال در بامداد یازدهم بهمن ماه اعتراف کرد و گفت این اموال به‌عنوان دستمزد به او داده شده است. کریم در عملیات دیگری دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد. در چند عملیات پلیسی هم شیرین و دو همدستش دستگیر شدند و ادعا کردند با همدستی سرایدار ویلا این نقشه را طراحی و اجرایی کردند‌.
پس از دستگیری متهمان و کشف تعدادی از اموال از مخفیگاه متهمان برخی از اموال شاکی به ارزش 450 میلیون تومان کشف و به او برگردانده شد و متهمان با دستور قضائی دادسرای ناحیه یک روانه زندان شدند.
رئیس پایگاه یکم پلیس پایتخت با اعلام این خبر گفت: «کشف مابقی اموال و دستگیری مالخران احتمالی ادامه دارد.»


واژگونی اتوبوس با ۱۳ مسافر
اتوبوس محور نیشابور -تهران با ۱۳سرنشین در کیلومتر ۴۵ جاده سبزوار-  نیشابور ‏واژگون شد. حادثه‌دیدگان با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبزوار منتقل شدند که همه به صورت سرپایی ‏مداوا و مرخص شدند و یک نفر همچنان در بیمارستان بستری است‎.
این حادثه به علت لغزندگی جاده و تخطی راننده از سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل ‏اتوبوس رخ داد‎.


تعداد بازدید :  251