شماره ۱۹۲۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
روی خط سینما‎ ‎

  با گسترش ویروس کرونا در جهان و بالا رفتن آمار مبتلایان به این ویروس، این مسأله باعث ترس جهانی و واکنش برخی فیلمسازان شده است. در فیلم کوتاه ترس جهان ساخته رابرت واید که لری دیوید آن را تهیه کرده، به این ترس ‏پرداخته شده است. لری دیوید (تهیه‌کننده این فیلم) کمدین آمریکایی است که پیش از این مجموعه تلویزیونی ساینفلد را تولید کرده ‏است. فیلم کوتاه ترس جهان به یکی از پربازدیدترین فیلم‌ها درباره کرونا در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.
‎ ‎
  فیلم مستند «زمین می‌لرزد» به کارگردانی عادل انیسی و محمدجواد رحیمی با روایتی دیده نشده از شهید ابراهیم خلیلی که در ‏جریان جنگ سوریه بیش از ۱۰‌هزار مین را خنثی کرد، آماده نمایش شد. این مستند روایتی از شهید ابراهیم خلیلی از فرماندهان ‏لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) است که همراه با نیروهایش با حضور در سوریه به پاکسازی مناطق تحت کنترل داعش از وجود ‏مین‌های ضد نفر پرداختند. در این فیلم برای نخستین بار نشان داده می‌شود که نیروهای ایرانی در شرق حلب و در  هشت دقیقه‌ای خط ‏مقدم نبرد با داعش چگونه به کمک مردم سوریه شتافتند و زمین را از غرش مین‌های داعشی در زیر پاهای مردان و زنان و ‏کودکان سوری نجات دادند.
‎ ‎
  بونگ جون هو کارگردان سازنده «انگل» فهرستی از کارگردان‌های مورد علاقه‌اش را منتشر کرد و علی عباسی کارگردان ایرانی-‏سوئدی نیز در آن جای دارد. آری استر، بی گان، جیرو بوستامانت، ماتی دیوپ، رابرت ایگرز، رز گلس،‌ هاماچوچی ریوسوکه، آلما ‏هارل، کریستن جانسون، جنیفر کنت، الیور لاشه، فرانسیس لی،  پیرتو مارچلو، دیوید رابرت میچل، جوردن پیل،جنیفر ریدر، ‏آلیس رورواکر، یون گائیون و کلوئی زائو ازجمله دیگر کارگردانان جون‌هو هستند‎.


تعداد بازدید :  283