شماره ۱۹۲۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
لغو کنسرت‌های کیهان کلهر در شهرستان‌ها

  [نورا بیگ]  شیوع ویروس کرونا در کشور کنسرت‌های کیهان کلهر را در شهرهای اهواز، بوشهر، ارومیه و مهاباد لغو کرد و احتمالا  برگزاری «شهر خاموش» در این شهرها به بهار سال آینده موکول خواهد شد. دیروز کیهان کلهر، نوازنده چیره‌دست کمانچه، در اینستاگرام خود خبر لغو این اجراها را اعلام کرد و نوشت: «سلام به همراهان عزیز. با توجه به شرایط پیش آمده و علی‌رغم اعلام ممنوعیت برگزاری کنسرت‌ها تا روز نهم اسفندماه تصمیم بر آن شد که کنسرت‌های دیگر شهر خاموش به تاریخ‌های دهم اسفند در اهواز، یازدهم اسفند در بوشهر‌، نوزدهم، بیستم و بیست‌ویکم اسفندماه در ارومیه و بیست‌ودوم اسفند در مهاباد تا اطلاع ثانوی لغو  و در زمان و شرایط بهتری برگزار شود. لازم به توضیح است هزینه بلیت‌های خریداری‌شده عودت داده خواهد شد.»  
او جز اجراهای شهرستان در تاریخ بیست‌وچهارم تا بیست‌وششم اسفند ماه هم در تالار وحدت نوبت اجرای کنسرت شهرخاموش را داشت که برای آنها بلیت‌فروشی هم انجام شده است. بنابراین طبعا مخاطبان در اینستاگرام درباره وضعیت کنسرت‌های تهران از کیهان کلهر سوالاتی داشتند و حتی برخی در صفحه اینستاگرام از او خواسته بودند تا اجراهای تهران را هم لغو و به زمان دیگری موکول کند. کیهان کلهر هم در پاسخ به آنها  نوشت که به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.  
 البته سایت خرید اجرای بیست‌وششم اسفند که در روز یکشنبه همزمان با اوج‌گرفتن کرونا در ایران باز شد، برخلاف کنسرت‌های پیشین هنوز پر نشده است و 131 بلیت مانده دارد. در حالی که کنسرت شهر خاموش از ابتدای سال 98 تاکنون بیشتر از سی اجرا فقط در شهر تهران داشته است و بلیت هر کدام از این اجراها به محض بازشدن سایت‌های فروش در کمتر از یک ساعت به فروش رفته است. بنابراین به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا حتی بر روی فروش مهم‌ترین کنسرت سال هم تأثیر گذاشته است.
ویروس کرونا از چهارشنبه، سی‌ام بهمن ماه، با فوت دو قربانی در شهر قم روی خود را به مردم ایران هم نشان داد و با افزایش شمار مبتلایان و فوت‌شدگان عصر روز سوم اسفند ماه وزارت ارشاد، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تمامی برنامه‌های هنری از جمله تئاتر، سینما و کنسرت تا نهم اسفند ماه لغو خواهند شد. به دنبال این دستور همه فعالیت‌های هنری تعطیل شد و برخی هنرمندان هم از آن استقبال کردند؛ مثل محمد رحمانیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر  که پیش از تعطیلی سالن‌های نمایشی، نمایش «روزهای رادیو» را در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه داشت. او دیروز در این‌باره که آیا با توجه به وضعیت پیش آمده برای گروه‌های نمایشی خواسته‌ای هم دارد، گفت: «هیچ خواسته‌ای را نمی‌توانم مطرح کنم. کل تئاترها و فیلم‌های سینمایی فدای یک تار موی هموطنانم که این روزها سلامتی کامل و حال خوش‌شان برایم از هر چیزی مهم‌تر است.» محمد رحمانیان البته به‌تازگی تیزری را هم درباره کرونا با همراهی بازیگران نمایشش در فضای مجازی منتشر کرده است تا هشداری باشد برای مردم و دولتمردان: «مهم نیست اگر اجرای نمایش ما و هر نمایش دیگری حتی به مدت یک سال به تعویق بیفتد؛ آنچه اهمیت دارد، این است که مردم ما دچار حادثه و این بیماری نفرت‌انگیزی که روز و شب را بر ما حرام کرده، نشوند. در این وضعیت مسائل مالی کوچک‌ترین اهمیتی برایم ندارد و هیچ خواسته‌ای در این زمینه ندارم. تنها یک آرزو دارم؛ اینکه مردم‌مان سالم باشند و حال‌شان خوب شود و با حال خوش به تئاتر بیایند. برای حفظ سلامتی مردم، مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم، رعایت اصول بهداشتی است و امیدوارم این موضوع در فضاهای هنری هم رعایت شود.»


تعداد بازدید :  253