شماره ۱۹۲۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

46.2% افزایش قیمت پیاز در یک‌ماه
براساس گزارش مرکز آمار، گوجه‌فرنگی ١٨,٤درصد، خیار 13‌درصد و گوشت گوسفند ١.٤‌درصد نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته‌اند. براساس نتایج به دست آمده در بهمن‌ماه ٩٨، اقلام پیاز ٤٦,٢ درصد، موز 9درصد، سیب‌زمینی ٨.٨‌درصد نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته‌‌اند. در این ماه، اقلام گوجه‌فرنگی ١٨,٤درصد، خیار 13‌درصد و گوشت گوسفند ١.٤‌درصد نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته‌اند.

50٪ کاهش تعرفه واردات ماسک
بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار برای مقابله با ویروس کرونا، تعرفه واردات ماسک با کاهش 50‌درصدی از ٥٥درصد به ٥درصد تعدیل شد و محصولات بهداشتی در فهرست گروه یک کالاهای اساسی قرار گرفت و مشمول کنترل قیمت و مبارزه با احتکار و گران‌فروشی شد.
گفتنی است، مصوبه دیگر این جلسه کارگروه تنظیم بازار، تمام کارخانجات بهداشتی و سلامت‌محور ازجمله کارخانجات تولید محصولات سلولزی و شوینده‌ها مکلف به تولید سه شیفت و عرضه حداکثری در بازار شدند.

4 هزار ‌میلیارد تومان بار مالی افزایش حقوق کارمندان
حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به بار مالی ۴‌هزار‌میلیارد تومانی افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: «تبصره ۱۴ بودجه، عصای دست دولت است و دولت ۳۰‌درصد مشکلات مالی‌اش را با این تبصره حل می‌کند.»  او درخصوص ایرادات وارده بر عدم عدالت حقوقی در لایحه بودجه ‌سال ۹۹ به صداوسیما گفت: «دولت درخواست افزایش ۱۵‌درصد همه حقوق‌ها را داشت؛ رئیس مجلس و سایر نمایندگان به ناعادلانه ‌این موضوع اذعان داشتند، در این میان دوستان در کمیسیون تلفیق قرارگرفتن کف حقوق مردم در رقم دو‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را مطرح کردند و ۱۵‌درصد افزایش مدنظرشان بود، زیرا حقوق‌بگیران بازنشسته و شاغل در ‌سال قبل با افزایش ۴۰۰‌هزار تومانی که اعمال شد، دریافتی‌شان به دو‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان رسید و امسال با افزایش ۱۵‌درصد به دو‌میلیون و ۸۰۰‌ هزار تومان می‌رسد، دیگر نیازی به منت‌گذاشتن نیست.»

 


تعداد بازدید :  327