شماره ۱۹۲۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بین

5 دلیل یک خانواده برای بازداشت داماد قاتل‌شان
[شهروند] شوهر زن جوانی که در آتش سوخت، با پنج دلیل قضائی به جرم قتل بازداشت می‌شود. این زن در حیاط خانه‌شان با بنزین سوخت و شوهرش یک شوخی را دلیل این اتفاق هولناک اعلام کرد. با این حال، خانواده عروس سوخته، با ارایه پنج دلیل، دامادشان را عامل اصلی جنایت معرفی کردند.
روز ششم بهمن‌ماه بود که خبر مرگ مشکوک زن بیست‌و‌چهار ‌ساله‌ای در محدوده کلانتری 111 هفت چنار، به بازپرس کشیک قتل اعلام شد. بلافاصله دستور تحقیق صادر شد و مأموران به بررسی ماجرا پرداختند. زنی جوان روز بیست‌وهفتم دی‌ماه در میان شعله‌های آتش سوخت و بعد از 9 روز در بیمارستان شهدای یافت‌آباد جان داد. تحقیق از شوهر این زن انجام شد. او درباره مرگ همسرش به مأموران گفت: «سال گذشته با مهناز به صورت موقت ازدواج کردم. مهناز قبلا یک‌بار ازدواج کرده و شوهرش فوت شده بود. با او در میهمانی عروسی آشنا شدم و تصمیم گرفتیم مدتی به صورت موقت ازدواج و بعد به صورت دایم عقد کنیم. روز حادثه، برای موتورم بنزین خریده بودم. مهناز عاشق بوی بنزین بود. من هم به شوخی کمی بنزین رویش ریختم و گفتم به جای ادکلن از بنزین استفاده کن. کلی خندیدیم. بعد از آن، سیگار روشن کردم و ناگهان مهناز را دیدم که آتش گرفت. سعی کردم با دست او را خاموش کنم که دست‌هایم سوخت. بعد همسایه‌ها آمدند و او را به بیمارستان رساندیم.»
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که خانواده عروس جوان با حضور در دادسرای جنایی، پنج دلیل برای قاضی واحدی، بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی تهران آوردند و دامادشان را قاتل اصلی دخترشان معرفی کردند. خانواده این زن جوان درباره ادعای خود به قاضی گفتند: «چند وقت پیش، مهناز با حمید آشنا شد. آنها به صورت موقت با هم ازدواج کردند، ولی مهناز دوست داشت به صورت دایم با هم ازدواج کنند. برای همین با هم اختلاف داشتند. ما به دلایلی مطمئنیم حمید دخترمان را به قتل رسانده است. اول اینکه اصلا دخترمان عاشق بوی بنزین نبود. دوم اینکه حمید در کار جعل مدرک تحصیلی بود و مهناز مرتب او را تهدید می‌کرد که اگر دست از کارهایش برندارد، او را به پلیس لو می‌دهد. سومین دلیل اختلاف‌شان بر سر عقد دایم بود. هر بار مهناز می‌گفت عقدمان را دایم کنیم، حمید مخالفت می‌کرد. چهارمین دلیل به 20 روز پیش از جنایت برمی‌گردد. آن روز  مهناز می‌خواست به شهرستان‌مان بیاید. گویا در ترمینال جنوب با شوهرش درگیر  می‌شود.
 پلیس با ما تماس گرفت و گفت دخترمان را شوهرش در ترمینال کتک زده است، اما وقتی با دخترمان صحبت کردیم گفت چیز خاصی نبوده و همه چیز به خوبی حل شده است.
آخرین دلیل هم که از همه مهم‌تر است به بعد از حادثه برمی‌گردد. دخترمان وقتی روی تخت بیمارستان بود، به ما گفت که شوهرش او را به آتش کشیده است. برای همین مطمئنیم حمید قاتل است و باید هرچه زودتر دستگیر شود.»
با این اظهارات و بررسی‌های دقیق‌تر درنهایت قاضی دستور بازداشت داماد سی‌و‌یک ‌ساله را صادر کرد تا زوایای پنهان این مرگ مشکوک فاش شود.


طناب بازی مرگبار کودک ۶ ساله
[شهروند] پسربچه‌ای شش ساله‌ در البرز هنگام طناب‌بازی در اثر پیچیدن طناب دور گردنش خفه شد.
در پی اعلام یکی از بیمارستان‌های شهرستان کرج مبنی بر فوت پسربچه‌ای شش ساله در اثر خفگی بلافاصله کارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.
با حضور کارآگاهان در بیمارستان و انجام تحقیقات در محل حادثه مشخص شد پسربچه‌ای شش ساله که پدر و مادرش در خانه حضور نداشتند، هنگام تاب‌بازی بند به دور گردن او گیر کرده و این موضوع باعث خفگی‌اش شده است.والدین برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ این چنین از گذاشتن اجسام خطرناکی مانند چاقو در دسترس کودکان و همچنین تنهاگذاشتن آنها در خانه پرهیز کنند.


تعداد بازدید :  231