شماره ۱۹۲۱ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
حسنی مبارک درگذشت‎ ‎

تلویزیون رسمی مصر دیروز از درگذشت حسنی مبارک خبر داد‎. به گزارش ایسنا، حسنی مبارک، ‏رئیس‌جمهوری اسبق مصر در نودویک‌سالگی بعد از مدتی دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان ‏دستگاه گوارش درگذشت.
منیر ثابت، داماد خانواده مبارک نیز در نخستین اظهارنظر درباره درگذشت حسنی مبارک به خبرگزاری ‏فرانسه گفت: «مبارک در بیمارستان نظامی الجلاء در شرق قاهره درگذشت و ریاست‌جمهوری مصر ‏امور تشییع جنازه او را برعهده خواهد داشت.» بسام راضی،‌ سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر ‏اعلام کرد، ریاست‌جمهوری تأثر شدید خود را به دلیل درگذشت مبارک ابراز می‌کند و او را یکی از ‏رهبران و قهرمانان جنگ اکتبر می‌داند که فرماندهی نیروی هوایی کشور را در طول جنگ برعهده ‏داشت؛ جنگی که عزت و کرامت را به ملت عربی بازگرداند‎. ریاست‌جمهوری مصر تسلیت خالصانه خود را به خانواده مبارک ابراز می‌دارد‎. پسران مبارک پیام‌های ‏تسلیت درگذشت مبارک  را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کردند‎. علاء مبارک روز بیست‎وچهارم ژانویه ‏گفته بود، پدرش تحت عمل جراحی قرار گرفته است‎.
دیروز با وخامت مجدد حال رئیس‌جمهوری اسبق مصر و انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه خبر  درگذشت او منتشر شد‎. مبارک پیش از برکناری از قدرت حدود سه دهه رئیس‌جمهوری مصر بود‎. او در پی اعتراض‌های موسوم به بهار عربی در‌سال ۲۰۱۱ میلادی از قدرت خلع و بعد از مدتی ‏زندانی و محاکمه شد‎. او به اتهام مشارکت در کشتار معترضان مجرم شناخته شد. اما حکم زندان ‏مبارک درنهایت نقض شد و او حدود سه‌سال پیش آزاد شد‎.حسنی مبارک بعد از ترور انور سادات، ‏رئیس جمهوری پیشین مصر در‌سال ۱۹۸۱ به‌عنوان چهارمین رئیس‌جمهوری این کشور به قدرت رسید‎.


تعداد بازدید :  196