شماره ۱۹۱۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

 رمان موفق و پرفروش «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» به قلم «دلیا اوئنز»‌ که در هفته‌های اخیر با ورود تازه‌های نشر به رتبه‌های چهارم و پنجم سقوط کرده بود، در جدیدترین فهرست آثار داستانی نیویورک‌تایمز بار دیگر صدرنشین شد. این هفتادوششمین هفته از حضور نخستین رمان «دلیا اوئنز» در فهرست رمان‌های پرفروش این نشریه است.

 نخستین جشنواره نمایش عروسکی یزد قرار بود نهم تا سیزدهم اسفندماه با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم این استان با ظرفیت‌های نمایش عروسکی برگزار شود؛ اما گویا این جشنواره هم در پی شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

 معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به دنبال اطلاعیه وزارت ارشاد درباره تعطیلی برنامه‌های هنری به دلیل پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری کرونا تمامی برنامه‌های این معاونت در حوزه کتاب و نشر را لغو کرد. همچنین این معاونت در حال بررسی موضوع تعویق زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل شرایط بهداشتی مترتب بر ویروس کروناست که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد.  

 آیین دیدار فیلم‌های گروه هنر و تجربه که قرار بود طی روزهای چهارم، پنجم، هفتم و هشتم اسفندماه برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد. همچنین هفته فیلم ایتالیا که به همت موسسه هنر و تجربه سینمای ایرانیان و سفارت ایتالیا در ایران در حال برگزاری بود، به زمان دیگری موکول شد.

 جشنواره تجسمی فجر تا روز پنجم اسفند به کار خود ادامه می‌دهد؛ اما اختتامیه این دوره از جشنواره به زمان دیگری موکول شد. قرار است مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره پس از برداشتن ممنوعیت‌های برگزاری برنامه‌های هنری و در زمانی مناسب برگزار شود اما جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا روز پنجم اسفند به کار خود ادامه خواهد داد؛ زیرا این نمایشگاه محل تجمع نیست.


تعداد بازدید :  332