شماره ۱۹۱۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
وزارت راه و شهرسازی درباره یک پرسش عمومی پاسخگویی کند

[شهروند] همزمان با شیوع بیماری کرونا، بار دیگر مسأله انجام پروازها به چین مورد نقد قرار گرفته است. بهرام پارسایی، نماینده شیراز از ادامه پروازهای هواپیمایی ماهان به چین انتقاد کرده است.
پارسایی به ایسنا گفت: «در مورد ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع آن در چین برای جهان وضع اضطراری اعلام کرد و بعد از آن ما شاهد مدیریت موضوع در نقاط مختلف دنیا بودیم، اما متأسفانه به هر دلیلی که قابل توجیه نیست، پرواز یکی از ایرلاین‌های ایرانی به چین ادامه پیدا کرد و حتی مسافران کشورهای دیگر را ایرلاین ایرانی جابه‌جا کرد. در این زمینه هشدارها جدی گرفته نشد و سهل‌انگاری بسیار واضح است.»
در همین حال وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری معتقدند عامل ورود کرونا به ایران مشخص نیست و وزارت بهداشت باید آن را بررسی و اعلام کند. یازدهم بهمن اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری دستور داد پروازهای مستقیم بین ایران و چین متوقف شود. با وجود این، ماهان تا سه روز پس از دستور جهانگیری پروازهای مستقیم به چین را ادامه‌داد. ماهان به رسانه‌ها اعلام کرده پروازهای خود را فقط با هدف جابه‌جایی ایرانی‌های ساکن چین انجام داده است. سازمان هواپیمایی کشوری هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد که پروازهای ماهان به چین تنها پروازهای کارگو یا باری هستند و البته کمک‌های بشردوستانه به چینی‌ها را جابه‌جا می‌کنند. با وجود این، مسأله پروازهای ایران و چین به همین جا ختم نشد و بررسی سایت‌های معتبر فروش بلیت هواپیما نشان می‌داد که به جز ماهان، ایرلاین‌های خارجی هم مسافران را بین ایران و چین جابه‌جا می‌کنند. درحال حاضر هواپیمایی قطر و امارات و حتی کره‌جنوبی به صورت غیرمستقیم مسافران را بین ایران و چین جابه‌جا می‌کنند .


تعداد بازدید :  206