شماره ۱۹۱۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

 شب محمدعلی نجفی، کارگردان سینما دوباره لغو شد. به گزارش روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران دلیل لغو شب محمدعلی نجفی پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا بود. مراسم شب نجفی در تاریخ یکشنبه چهارم اسفند ۹۸ در شرایطی لغو می‌شود که پیشتر این برنامه قرار بود در دی‌ماه  برگزار شود، اما با احترام به جانباختگان هواپیمای اوکراینی به تعویق افتاده بود. از آثار محمدعلی نجفی می‌توان به سریال «سربداران»، «گزارش یک قتل»، «پرستار شب»، «زمین آسمانی»، «عشق طاهر»، «زاگرس» و «پرسه در شهر لاجوردی» اشاره کرد.
 
 جانی دپ که در فیلم «میناماتا» در نقش دبلیو اوژن اسمیت، عکاس مشهور جنگی بازی کرده که ‌سال 1971 در شهر ژاپنی میناماتا در برابر شرکت قدرتمندی می‌ایستد که مسئول مسموم‌کردن مردم شهر با جیوه است، با حضور در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره فیلم برلین بر مسئولیت سیاسی بازیگران تأکید کرد و با اشاره به متن چینی «آی چینگ» یا «کتاب تغییرات» به سمبل زیبای «قدرت کوچک» در این کتاب اشاره کرد که می‌گوید: «وقتی با قدرتی یکپارچه مواجه می‌شوید، در هر زمینه‌ای که می‌خواهد باشد، از مسائل محیط‌زیستی تا بهداشتی یا اجتماعی یا سیاسی، مجموع قدرت‌های کوچک می‌تواند تغییرات بزرگی به بار آورد.» گفته‌های جانی دپ با استقبال رسانه‌ای شگفت‌انگیزی مواجه شده است.

 خواکین فینیکس، بازیگر برنده اسکار با حضور در کشتارگاهی به نحو نمادین با نجات‌دادن یک گاو و گوساله‌اش اعتراض خود را به کشتن حیوانات و صنعت گوشت نشان داد. فینیکس پس از دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای جوکر از دولت‌ها خواسته بود تا از جنگ و غارت منابع طبیعی دست بردارند و حالا به کشتن حیوانات واکنش نشان داده است. این بازیگر صحبت از نابرابری‌های جنسیتی، نژادی، حقوق بومیان، حقوق حیوانات و ... را نوعی مبارزه با بی‌عدالتی خوانده است.

 


تعداد بازدید :  188