شماره ۱۹۱۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند
صفحه را ببند
پرونده جنایت امیر قرایی پس از 9‌ سال به دادگاه کیفری ارسال می‌شود
قاتلی که بادیگارد خواننده زن عرب شد
امیر قرایی در خلال این سال‌ها مدتی را در کشور ترکیه گذرانده، بعد از آن برای چند سالی راهی یونان شده و پس از آن هم به قبرس رفته است. این قاتل فراری مدتی هم در یکی از کشورهای خاورمیانه زندگی مخفیانه‌ای داشته و در حال حاضر هم کار محافظت از یک خواننده مشهور زن عرب به نام «نانسی عجرم» را بر عهده دارد

[شهروند]  پرونده امیر قرایی به‌زودی به دادگاه کیفری ارسال می‌شود. براساس استعلام صورت‌‌گرفته از سوی دادسرای جنایی، مشخص شده که عامل جنجالی‌ترین پرونده جنایی ‌سال 90  در ایران حضور ندارد. آن‌طور که گفته می‌شود این ورزشکار معروف چند سالی در کشورهای خارجی زندگی مخفیانه داشته و در حال حاضر هم بادیگارد یکی از معروف‌ترین خواننده‌های زن عرب‌زبان است. حالا با توجه به مدارک و شواهد موجود به احتمال خیلی زیاد دادگاه به صورت غیرحضوری این مرد آهنین را محاکمه می‌کند.    
اردیبهشت ماه ‌سال 90 خبر یک قتل سروصدای زیادی به پا کرد. جنایت عجیبی که تنها به خاطر 3‌میلیون تومان رخ داد و نام این مرد آهنین را در سیاهه جنایتکاران ثبت کرد. قاتل، امیر قرایی بود. ورزشکار معروفی که در چند دوره از مسابقات قوی‌ترین مردان ایران حضور داشت و عناوین زیادی هم به دست آورده بود. امیر همراه برادرش علیرضا در یک درگیری خیابانی پسرجوانی را به نام «حمید» به‌شدت مجروح کرده بودند. حمید به دلیل خونریزی و صدمات زیاد به کما رفت و بعد از چند روز هم دچار مرگ مغزی شد. خانواده مقتول اعضای بدن فرزند جوان‌شان را اهدا کردند. در تحقیقات تیم جنایی مشخص شد که قاتل به علت اختلاف مالی که با حمید داشته به این جنایت دست زده است. علیرضا قرایی که روز درگیری کنار برادرش حضور داشت، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. اما امیر، متهم اصلی، متواری بود.
در حالی که پلیس به دنبال شناسایی محل اختفای امیر قرایی بود، پدر قاتل نیز دستگیر شد. پدر امیر درباره پسر فراری‌اش به بازپرس پرونده گفت: «امیر خیلی ورزش می‌کرد، پسر خوب و سر به راهی بود، باورم نمی‌شود که چنین کاری را انجام داده باشد. فقط از او شنیده بودم که با یکی از دوستانش مشکل دارد. وقتی فهمیدم که دعوا کرده و حمید را تا پای مرگ رسانده است، به بیمارستان رفتیم. در بخش آی‌‌سی‌یو بستری بود و بعد از چند ساعت به کام مرگ فرو رفت.» آن‌طور که خانواده امیر در اظهارات متعددشان به پلیس گفتند، امیر پس از درگیری به‌سرعت به خانه آمد و با حال پریشان و عصبی ساک کوچکی برداشت و از خانه خارج شد. خانواده امیر مدعی است بعد از آن دیگر هیچ‌کس از او خبری نداشته است. البته پدر امیر در بازجویی‌های بعدی به این موضوع اشاره کرد که پسرش از مرگ حمید باخبر شده اما برای معرفی‌کردن خودش نیاز به فرصت دارد. چند ‌سال به همین منوال گذشت و احضارهای گاه‌وبی‌گاه پدر و برادر امیر به دادسرا هم نتوانست به شناسایی محل اختفای قاتل کمک کند. با اینکه برخی شواهد نشان می‌داد که امیر قرایی به خارج از کشور گریخته بود، با وجود این محل دقیق اختفای او مشخص نبود و همین مسأله هم باعث شد تا اینترپل هم نتواند برای دستگیری و استرداد او وارد عمل شود. حالا با گذشت نزدیک به 9‌ سال از وقوع آن جنایت اخبار جدیدی از این قاتل فراری به دست آمده است. براساس اعلام دادسرای جنایی تهران، امیر قرایی در خلال این سال‌ها مدتی را در کشور ترکیه گذرانده، بعد از آن برای چند سالی راهی یونان شده و پس از آن هم به قبرس رفته است. این قاتل فراری مدتی هم در یکی از کشورهای خاورمیانه زندگی مخفیانه‌ای داشته و در حال حاضر هم کار محافظت از یک خواننده مشهور زن عرب به نام «نانسی عجرم»  را بر عهده دارد. حالا با توجه به استعلام‌های صورت گرفته، پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال می‌شود. محاکمه‌ای که با این شرایط بدون متهم اصلی برگزار می‌شود و به احتمال فراوان قضات دادگاه حکم سنگینی برای این قاتل فراری صادر می‌کنند.


تعداد بازدید :  3536