شماره ۱۹۱۷ | ۱۳۹۸ شنبه ۳ اسفند
صفحه را ببند
کاهش تعداد مبتلایان جدید به کرونا در چین

مقامات چین گفته‌اند شمار افرادی که به تازگی به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در استان هوبی مبتلا شده‌اند، به شدت کاهش داشته است. به گفته آنها روز چهارشنبه گذشته ۳۴۹ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شدند، این درحالی است که روز قبل از آن یک‌هزارو۷۴۹ مورد جدید مبتلا به این ویروس در این استان گزارش
 شده بود.
نخستین بار ویروس کرونا در شهر ووهان در استان هوبی مشاهده شد و این استان به شدت تحت‌تأثیر این ویروس قرار دارد. تاکنون مرگ ۲هزارو۱۱۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس تأیید شده که اکثر آنها در شهر ووهان بوده‌اند. در مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین بیش از ۷۵‌هزار نفر گزارش شده که حدود ۱۶‌هزار نفر بهبود یافته‌اند. چین در معیارهای ثبت این بیماری بازنگری کرده و هنوز معلوم نیست که آیا این اقدام یا راه‌های جلوگیری از شیوع این بیماری باعث کاهش شمار مبتلایان شده است.
یک مقام سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرده که پیشرفت‌هایی در چین به دست آمده، اما در عین حال هشدار داده که به نقطه عطفی در این مورد نرسیده است.
هم‌زمان مقامات ژاپنی مرگ دو مسافر کشتی دایموند پرینسس را که در قرنطینه بودند، تأیید کردند. هر دو مسافر در دهه 80 زندگی خود بودند که هفته گذشته آنها را برای درمان به بیمارستان انتقال دادند. وزیر بهداشت ژاپن گفته بود که این دو مسافر را پس از نشان‌دادن علایم بیماری به بیمارستان منتقل کردند. به مسافرانی که تست آنها منفی بود، اجازه داده شد که پس از ۱۴ روز قرنطینه کشتی را ترک کنند. گفته شده صدها نفر دیگر هم دو روز دیگر کشتی را ترک می‌کنند.
دولت ژاپن همچنین گفته که دو نفر دیگر از کارکنان این کشتی به این ویروس مبتلا شده‌اند. نحوه مدیریت ژاپن در مواجهه با شیوع این ویروس در این کشتی با انتقاداتی همراه بوده است. تاکنون حداقل ۶۲۱ مسافر و خدمه کشتی دایموند پرینسس به این بیماری مبتلا شده‌اند و بزرگترین شیوع این بیماری در خارج از چین است. این کشتی حامل ۳هزارو۷۰۰ نفر بود. با افزایش شمار مبتلایان چندین کشور درحال خارج‌کردن شهروندان خود از کشتی هستند. آمریکا، کانادا، استرالیا و بریتانیا تمامی کسانی را که از کشتی اجازه خروج یافته‌اند، پس از بازگشت به کشورهایشان برای ۱۴ روز در قرنطینه نگه می‌دارند. در کره‌جنوبی هم شمار مبتلایان به این ویروس افزایش چشمگیری داشته است و ۳۱ مورد دیگر شناسایی شده‌اند، به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۸۲ نفر رسیده است.


تعداد بازدید :  285