شماره ۱۹۱۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
دیپلماسی

 اتریش هشدار برای سفر به ایران را لغو کرد
سفیر اتریش در ایران از کاهش ریسک سفر به ایران برای اتباع کشورش خبر داد. به گزارش ایسنا، اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اتریش پس از ارزیابی‌ مجدد و اساسی شرایط امنیتی، تذکرهای سفر به ایران را کاهش داده و هشدارهای عمومی برای اجتناب از سفرهای کم‌اهمیت به ایران را لغو کرده است.» او ادامه داد: «ما اعتقاد داریم ریسک برای اتباع اتریشی به استثنای برخی مناطق مرزی خاص تغییر کرده است. این تصمیم همچنین به منظور ارتباطات و تجارت بین جامعه مدنی دوطرف مؤثر خواهد بود. بعد از آنکه تنش میان ایران و آمریکا در پی ترور شهید سپهبد سلیمانی افزایش یافت و به‌ویژه بعد از سرنگونی هواپیمای اوکراینی 752 برخی کشورها و ایرلاین‌های خارجی نسبت به سفر اتباع‌شان به ایران هشدار داده یا سفر به ایران را لغو کردند و اکنون بعد از حدود دوماه آرام‌آرام هشدارها در این‌باره لغو می‌شوند.»


آزادی شهروند ایرانی بازداشت‌شده در آلمان
سخنگوی وزارت امورخارجه اعلام کرد: «در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری مؤثر قوه‌قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه، احمد خلیلی شهروند ایرانی بازداشت‌شده در آلمان آزاد شد.» به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی گفت: «در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری مؤثر قوه‌قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه، آقای احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شد و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، شب گذشته آزاد شد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.»


لاوروف: ترور سردار سلیمانی نقض فاحش منشور سازمان ملل بود
وزیر امورخارجه روسیه اقدام آمریکا در به شهادت‌رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم کرد و آن را نقض فاحش منشور سازمان ملل و فراتر از حد و مرز خواند. سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه لا استامپا دیلی ایتالیا درباره افزایش تنش‌ها پس از به شهادت‌رسیدن سردار سلیمانی توسط آمریکا، گفت: «اگر درباره آخرین دور تنش‌ها میان آمریکا و ایران که در‌ سال پیش‌رو آغاز شد صحبت می‌کنیم، موضع‌مان مشخص است. ما هرگونه اقدامی را که با اصول منشور سازمان ملل در تناقض بوده و به افزایش تنش در منطقه منجر شود، محکوم می‌کنیم. حمله‌ای که پنتاگون روز سوم ژانویه در فرودگاه بغداد انجام داد و به ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران منجر شد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.» لاوروف با گفتن اینکه فرودگاه بغداد، فرودگاهی غیرنظامی بود، تأکید کرد که «این اقدامات آمریکایی‌ها فراتر از حد و مرز هستند.»


تعداد بازدید :  197