شماره ۱۹۱۴ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

سرقت صبحگاهی در متروی تهران
یکی از قدیمی‌ترین سارقان حرفه‌ای تهران که در نخستین ساعات شروع کار مترو دست به جیب‌بری می‌زد، دستگیر شد. چندی قبل پرونده‌های سرقت به شیوه جیب‌بری در نخستین ساعات شروع کار متروی تهران به پلیس مخابره شد که با توجه به افزایش این سرقت‌ها تیم ویژه‌ای از مأموران برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند.
مأموران در ابتدا محل‌هایی را که سارق سحرخیز با حضور در ایستگاه‌های مترو دست به سرقت می‌زد، تحت نظر قرار دادند و به صورت نامحسوس تردد شهروندان را زیر نظر داشتند. تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه سحرگاه روز یکشنبه مأموران موفق به دستگیری سارق قدیمی در حین سرقت در مترو شدند.متهم که مردی شصت ساله است بارها به خاطر سرقت دستگیر شده و به زندان رفته است و هر بار بعد از آزادی دست به جیب‌بری در محل‌های شلوغ می‌زند که در تحقیقات ابتدایی ۱۵ تن از مالباختگان شناسایی شدند. متهم که از قدیمی‌ترین سارقان پایتخت است برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است. رئیس‌پلیس مترو تهران با اعلام این خبر گفت: «شهروندان در زمان سوارشدن بر قطارهای مترو مراقب گوشی‌های موبایل خود باشند و زمانی که گوشی‌هایشان را داخل جیب یا کیف گذاشتند، دست‌شان را روی آن بگذارند تا جیب‌برها موفق به اجرای کارشان نشوند.»شهروندان برای خرید آخر ‌سال در زمان سوارشدن به مترو از همراه‌داشتن پول نقد خودداری کنند و در زمان خرید از داخل فروشگاه‌های داخل مترو و اطراف آن نیز رمز کارت بانکی‌شان را خودشان وارد کنند و به هیچ عنوان رمز کارت‌شان را روی کارت بانکی یادداشت نکنند؛ زیرا جیب‌بر و سارقان در روزهای پایانی ‌سال با سوءاستفاده از شلوغی مترو و اماکن شلوغ دست به سرقت می‌زنند.شهروندان در زمان خرید حتما از کارت‌های عابربانک استفاده و از همراه‌داشتن وجه نقد خودداری کنند.


پایان مأموریت‌های قلابی یک تبهکار
یک مأمور قلابی که در گیلانغرب اخاذی می‌کرد، دستگیر شد. پس از تماس یک شهروند گیلانغربی مبنی بر حضور مردی مشکوک در یکی از روستاهای شهرستان که خود را مأمور پلیس معرفی و بارها به بهانه‌های مختلف از شهروندان پول دریافت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در روستا به تحقیق پرداخته و پس از کسب مجوز قضائی نسبت به بازرسی از محل سکونت فردی که خود را مأمور پلیس معرفی کرده بود، اقدام کردند. علاوه بر دستگیری این فرد، ۲ دستگاه بی‌سیم، ۲ عدد شوکر، یک عدد اسپری و یک قبضه کلت فلزی تقلبی کشف شد.


مرگ در هنگام آب‌دادن به گل‌ها
مردی پنجاه‌وشش ساله‌ به علت بی‌توجهی هنگام آب‌دادن به گل‌ها در بالکن طبقه دوم منزلش در شهرستان شازند سقوط کرد و جان خود را از دست داد. در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر سقوط فردی از بالکن خانه‌اش  در یکی از محله‌های شهرستان شازند و فوت او، بلافاصله تیم‌های امداد و انتظامی به محل اعزام شدند. با حضور تیم گشت انتظامی در محل و بنا بر اظهارات همسر مرد جانباخته مشخص شد که این مرد هنگام آب‌دادن به گل‌ها از بالکن  خانه‌اش در طبقه دوم  مجتمعی مسکونی سقوط کرده و جان خود را از دست داده است. جسد قربانی  به سردخانه انتقال یافت و در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و در حال سیر مراحل قانونی است.


مسمومیت ۱۰ نفر در تبریز
مونوکسیدکربن متصاعدشده از بخاری در خانه‌ای در شهرک باغمیشه ۱۰ نفر را راهی بیمارستان کرد. چهار دستگاه آمبولانس اورژانس این مسمومان را به بیمارستان سینای تبریز منتقل کرد. علایم مسمومیت با مونوکسیدکربن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، درد بدن و در صورت اقدام‌نکردن به موقع مرگ است. چک‌کردن لوله بخاری و اطمینان از وجود کلاهک دودکش برای پیشگیری از گازگرفتگی ضروری است.


تعداد بازدید :  215