شماره ۱۹۱۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
گزیده اخبار

۱۳‌هزار تازه‌وارد دردسرساز در بورس
[ایسنا] آمار صدور کدهای بورسی در سال‌جاری حاکی از آن است که تعداد این کدها از فروردین تا بهمن‌ از ۵۵‌هزار به ۶۸‌هزار کد افزایش یافته که تعداد کل کدها به ۱۱‌میلیون و ۳۳۸‌هزار رسیده است؛ اتفاقی که دبیرکل کانون کارگزاران بورس در مورد آن ابراز نگرانی کرده و بر این باور است که این اتفاق خطرناک بوده و وظیفه ارکان بازار سرمایه این است که طرف عرضه را تقویت کند. روح‌الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس درمورد تعداد سها‌مداران بازار سرمایه گفت: «تعداد سهامداران خطرناک است. زمانی که طرف تقاضا تا این حد رشد پیدا کرده و جذب سرمایه به بازار تا این حد توسعه پیدا کرده است و عموم مردم دارند وارد بازار می‌شوند، وظیفه ارکان بازار سرمایه این است که طرف عرضه را تقویت کند، در غیراین صورت باعث بالارفتن بی‌دلیل قیمت برخی از سهام شرکت‌ها خواهیم بود اما اگر طرف عرضه را پایین نگه داریم، تبعاتی در بازار ایجاد می‌شود که آسیب آن به سهامدار غیرحرفه‌ای وارد خواهد شد.»


تخم‌مرغ تقلبی نداریم
[ایسنا] مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار اعلام کرد که تخم‌مرغ تقلبی یا پلاستیکی در بازار وجود ندارد. رضا ترکاشوند با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از وجود تخم‌مرغ پلاستیکی یا تخم‌مرغ تقلبی به دست ما نرسیده است، گفت:  «ماهانه ۹۰‌هزار تن و روزانه 3هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. این تولیدات به ‌حدی است که از نیاز مصرف روزانه نیز بیشتر است و برای مصارف دیگری استفاده می‌شود. روزانه ۱۰۰تن تخم‌مرغ از ایران صادر می‌شود و کشورهایی که به آنها تخم‌مرغ صادر می‌کنیم، عبارتند از افغانستان، عراق، عمان و قطر. البته تقاضا برای صادرات بیش از این است، ولی برای برهم‌نخوردن بازار داخلی بیش از این مقدار صادر نمی‌شود.»


وزیر ارتباطات: نبرد سایبری دولت‌ها بدون عوارض نیست
[ایلنا] محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضع حملات سایبری به کشور و اقدامات انجام‌شده گفت: «سامانه دژپاد جزو یکی از کارهای بزرگی بود که در این دولت طی یک‌سال‌ونیم اخیر برای مقابله با نبرد سایبری راه‌اندازی شد و اخیرا توانستیم یکی از بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حمله سایبری را توسط این سامانه دفع کنیم. فضای مجازی همواره در خطر دست‌اندازی‌های سایبری دولت‌ها قرار داشته و کشور ما با توجه به مسائل سیاسی درگیر آن است و جایگاه ژئوپلیتیک خود بارها مورد حمله سایبری قرار گرفته است.» او با اشاره به حمله بزرگ سایبری درچند هفته اخیر که زیرساخت‌های فضای مجازی کشور انجام شد، گفت: «ما آمادگی‌های لازم برای مقابله با این حمله را داشتیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که تمام این آمادگی خود را حفظ کنیم، اما نبرد سایبری دولت‌ها بدون عوارض نخواهد بود.» 


تعداد بازدید :  248