شماره ۱۹۱۳ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
اخبار روز

پلوسی: ترامپ در انتخابات شکست می‌خورد
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از پاره‌کردن متن سخنرانی سالانه دونالد ترامپ دفاع کرد. او همچنین گفته که احتمالا جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود. به گزارش ایسنا، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قصد نداشت نسخه سخنرانی سالانه دونالد ترامپ را پاره کند تا اینکه آن را خواند و متوجه شد که «وحشتناک و مزخرف» است و به این طریق خواست تا توجه را به بخش‌های «ناخوشایند» آن جلب کند. پلوسی گفت از اینکه می‌دید در متن سخنرانی ترامپ هیچ اشاره‌ای به مصوبات دموکرات‌های این مجلس نشده است، ناامید شد. او افزود: «ما پوشش مطبوعاتی اندکی داشتیم و این‌طور به نظر می‌رسد که اگر شما بخواهید پوشش داده شوید، باید جلب توجه کنید؛ بنابراین فکر کردم، خب توجه را به این حقیقت جلب کنم که آنچه او امروز در اینجا به زبان آورد، واقعیت ندارد.»
این رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت که فکر نمی‌کند این معاون پیشین رئیس‌جمهوری سابق آمریکا موفق نشود. او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم تک‌تک کاندیداهای ما رئیس‌جمهوری بسیار بهتری از اشغال‌کننده کنونی کاخ سفید خواهند بود. صادقانه بگویم، با وجود توجه به نتایج در آیووا و نیوهمپشایر، فکر نمی‌کنم جو بایدن موفق نشود. هنوز رقابت‌های دیگری در پیش رو قرار دارد که می‌تواند نمایشگر بسیار بهتری از این کشور باشد.»


ظریف به کشورهای اروپایی:  مسیری که در پیش‌ گرفتید، کمکی به حل مشکلات نمی‌کند
محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در دیدار با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود گفت: «راهی که کشورهای اروپایی در پیش گرفته‌اند، هیچ کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد.» محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به اینکه اروپا تعهدات خود را در برجام انجام نداده است، گفت: «مسیری که اروپا پیش گرفته،‌ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند و تنها راه درست، بازگشت اروپا به انجام تعهدات ذیل برجام است.»
محمدجواد ظریف پیش از دیدار با لودریان درحاشیه این نشست با وزرای خارجه چین، آلمان و روسیه که طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای هستند، دیدار کرده بود.


گام‌های آتی فلسطین در مقابله با معامله قرن
دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح برای مقابله با طرح آمریکایی معامله قرن است. به گزارش ایسنا، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده که یک کنفرانس بین‌المللی صلح برگزار کند و مذاکرات براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی از این کنفرانس آغاز شود. او افزود که عباس درباره این کنفرانس پیام‌هایی را به روسیه و اتحادیه اروپا خواهد فرستاد. عریقات ادامه داد، کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز یکشنبه یک نشست مشورتی برای بررسی چهار پرونده مهم در سایه رویکردهای رهبری فلسطین در مقابله با طرح معامله قرن برگزار خواهد کرد و در این نشست قطعنامه‌های مربوط به فلسطین در شورای امنیت، پیش‌نویس قطعنامه گروه عربی و کشورهای جنبش عدم تعهد در این شورا بررسی می‌شود. عریقات تأکید کرد که اقدام بعدی رهبری فلسطین در مقابله با معامله قرن ممانعت از الحاق شهرک‌های کرانه باختری و غور اردن به وسیله رژیم صهیونیستی است. عریقات ادامه داد که مسئول روابط امنیتی و خارجی اتحادیه اروپا گفته است که نمی‌توان در مقابل این اقدام سکوت کرد و باید سکوت‌نکردن را با مجازات و محاکمه اسراییل در صورت اقدام به الحاق این اراضی نشان داد.


تعداد بازدید :  235