شماره ۱۹۱۱ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ بهمن
صفحه را ببند
مرگ 8 نفر در جاده‌های کشور

[شهروند] آخر هفته در نقاط مختلف کشور سانحه‌های رانندگی مرگباری رخ داد که منجر به کشته شدن هشت نفر شد. این حادثه‌ها 34 زخمی را هم راهی بیمارستان کرد.
هولناک‌ترین حادثه مربوط به تصادف خودرو سمند و پراید بود که 6 کشته برجای گذاشت. این تصادف بامداد روز جمعه در محور گنبدکاووس به مینودشت رخ داد. بر اثر این اتفاق، پنج سرنشین پراید و یک سرنشین سمند در دم جان باختند.سرهنگ عبدی، رئیس پلیس راه گلستان درباره جزئیات بیشتر این حادثه گفت: «در این حادثه دلخراش یک سرنشین سمند نیز مصدوم شد که عوامل امدادی او را به بیمارستان منتقل کردند. علت حادثه در دست بررسی است و به اطلاع خواهد رسید.»
مرگ راننده پراید در برخورد با تیر برق نیز یکی دیگر از این حادثه‌های رانندگی است و این اتفاق ظهر روز جمعه رخ داد. درپی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی راهی محل شدند. در این سانحه سواری پراید با شدت با تیر برق فشار قوی برخورد کرده بود که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله گروه نجات‌وامداد ایستگاه‌های ۵۰ و ۳۶ را به محل حادثه در حوالی گلبهار اعزام کرد. با حضور نجاتگران آتش‌نشانی در محل مشخص شد خودرو سواری پراید که از سمت مشهد به چناران درحال حرکت بود، به دلیل نامعلومی از مسیر اصلی خود منحرف شده و به شدت با تیر برق فشار قوی برخورد کرده که در این حادثه راننده جوان این وسیله نقلیه در دم جان سپرده بود. آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی محل حادثه با استفاده از تجهیزات ویژه و قیچی هیدرولیک با برش‌زدن بدنه خودرو جسم بی‌جان راننده را از داخل پراید خارج کردند و تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه دادند. علت دقیق وقوع این حادثه را کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی دارند.
یک حادثه مرگبار دیگر این‌بار در سوادکوه رخ داد. ساعت 6 صبح روز جمعه بود که به علت انحراف و واژگونی خودرو ایسوزو در منطقه ورسک یک نفر جان خود را از دست داد. وحید متانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه دراین‌باره گفت: «پس از دریافت گزارش در ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه روز جمعه از مرکز Eoc جمعیت هلال‌احمر مازندران مبنی‌بر انحراف و واژگونی خودرو ایسوزو در منطقه‌ ورسک بلافاصله تیم امدادی از پایگاه دوگل و تیم امدادی به همراه یک خودرو نجات از پایگاه ارفعد‌ه به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به اینکه راننده از خودرو به درون دره پرت شده بود، در دم جان داد. علت دقیق حادثه را پلیس در دست بررسی دارد.»
عصر روز پنجشنبه نیز واژگونی خودرو «ال 90» در محور اتوبان قم به سمت تهران هفت نفر را راهی بیمارستان کرد. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس درباره جزئیات این سانحه گفت: «بلافاصله پس از اعلام حادثه آمبولانس‌های اورژانس در محل حادثه حضور یافتند. بر اثر این واژگونی هفت نفر مصدوم شدند که همه آنها برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.»
واژگونی وانت تویوتا حامل اتباع پاکستانی در ۲۴ کیلومتری محور سراوان به اسلام‌آباد نیز ۱۸ زخمی برجای گذاشت. مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان درباره این حادثه که پنجشنبه شب رخ داد، گفت: «مصدومان با ۶ دستگاه آمبولانس به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند.»
حادثه بعدی مربوط به تصادف دو پژو در جاده فریمان – تربت‌جام است که منجر به مجروح شدن هشت نفر شد. محمد علیشاهی، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره این حادثه گفت: «این اتفاق پنجشنبه شب گذشته بر اثر برخورد دو خودرو پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ در کیلومتر هفت جاده تربت‌جام رخ داد. برای امدادرسانی به مجروحان این حادثه دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شد. هفت مجروح این حادثه به بیمارستان حضرت زهرا(س) در فریمان منتقل شدند و یک نفر نیز در محل حادثه درمان شد.»


تعداد بازدید :  303