شماره ۱۹۰۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
نمایندگان ایران امروز و فردا نخستین بازی دور گروهی آسیا را برگزار می‌کنند
جست‌وجوی خوشبختی در سرزمین‌های همسایه

[شهروند] با اینکه کار دو نماینده ایران از مرحله پلی‌آف آغاز شده بود، اما به صورت رسمی از امروز لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020 استارت می‌خورد؛ جایی که چهار تیم ایرانی با امیدهای فراوان مقابل رقبای خود می‌ایستند تا بلکه رویای قهرمانی در قاره کهن را بعد از نزدیک به سه دهه به واقعیت تبدیل کنند.
بعید است استقلالی‌های این روزها آماده برابر تیم دهم جدول رده‌بندی لیگ عراق کار دشواری پیش‌رو داشته باشند. آبی‌های پایتخت در غیاب شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی راهی اربیل شدند؛ جایی که کردها استقبال خوبی از آنها به‌ویژه کاپیتان‌شان یعنی وریا غفوری کردند. بدون‌شک بازی استقلال با الشرطه که از ساعت 18 امروز آغاز می‌شود، نسبت به دو بازی بعدی برای تیم فرهاد مجیدی چالش راحت‌تری خواهد بود. اتفاق جالب در این بازی می‌توانست رویارویی کرار جاسم در ترکیب عراقی با استقلال باشد که به دلیل مصدومیت این بازیکن منتفی شد.
الهلال عربستان به‌عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا و تیمی که هم‌اکنون صدرنشین لیگ عربستان به حساب می‌آید، نخستین رقیب شهرخودرو خواهد بود. تیم تحت هدایت مجتبی سرآسیایی که جدا از در اختیار داشتن چند بازیکن باتجربه، تیمی کم‌تجربه در سطح آسیا به حساب می‌آید، امروز از ساعت 18 و 10 دقیقه در دوبی میهمان الهلال خواهد بود و شاید یک تساوی هم برای این نماینده ایران راضی‌کننده باشد.
پرسپولیسی‌ها که روند بدون شکست بودن خود با یحیی گل‌محمدی را در دربی هم حفظ کردند، این بار قرار است به مصاف صدرنشین لیگ قطر بروند. الدحیل که از ستاره‌های خارجی گران‌قیمتی بهره می‌برد و بارها در سال‌های اخیر با تیم‌های ایرانی روبه‌رو شده است، این بار یک دوئل جذاب را از ساعت 18 و  45 دقیقه روز سه‌شنبه برابر سرخپوشان ایرانی آغاز می‌کند. گل‌محمدی   اصلا دستش برای انتخاب ترکیب بسته نیست و می‌تواند به کسب سه امتیاز هم فکر کند.
طوفان زرد آسیا لقبی است که هواداران سپاهان در سال‌های اوج به تیم‌شان دادند. زردپوشان اصفهانی که در نیم‌فصل اول روزهای خوبی را با امیر قلعه‌نویی سپری می‌کردند، با چند تساوی در بازی‌های اخیر از کورس قهرمانی در ایران عقب افتادند، اما حساب آسیا جداست. سپاهان که سابقه نایب‌قهرمانی در قاره کهن را دارد، از ساعت 18 و 20 دقیقه روز سه‌شنبه میهمان العین امارات خواهد بود تا نخستین امتیازات خود را در آسیا دشت کند.


تعداد بازدید :  282