شماره ۱۹۰۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
درحالی که تنها 20روز به مراسم ازدواج مانده بود، این جنایت رقم خورد
داماد نوعروسش را کشت و آتش زد
داماد قاتل: «نمی‌خواستم او را بُکُشم، اما خیلی من را عصبی کرد، آن‌قدر به داد و فریادهایش ادامه داد، که من هم برای اینکه او را ساکت کنم، سیم برق به او وصل کردم، وقتی روی زمین افتاد، فکر کردم بی‌هوش شده است، اما بعد فهمیدم مُرده. برای اینکه لو نروم، خانه را آتش زدم

[شهروند] با اقرار داماد جوان، پرده از راز جنایت هولناک خیابان جنت‌آباد برداشته شد. آنها قرار بود چند روز دیگر مراسم ازدواج‌شان را برگزار کنند؛ اما حالا خانواده عروس عزادار از دست‌دادن دخترجوانشان هستند و محاکمه به جرم قتل عمد انتظار داماد قاتل را می‌کشد. داماد 36ساله که «بهداد» نام دارد، پنج روز پس از قتل نوعروس، لب به اعتراف گشود و جزئیات این حادثه را بازگو کرد. آنچه تاکنون درباره علت و انگیزه این قتل از سوی او مطرح شده، اختلاف شدید و توقعات بیش از حد دخترجوان بوده است. متهم این پرونده که دکترای آی‌تی هم دارد، پس از قتل همسر32ساله‌اش به نام فرنوش، خانه را هم به آتش کشید تا ردی از خودش در این قتل به جای نماند. اما مأموران در همان تحقیقات ابتدایی به اختلاف شدید این زوج پی بردند و درنهایت هم با بازجویی‌های فنی راز این جنایت هولناک برملا شد.
ظهر جمعه بود که مأموران کلانتری 138 جنت‌آباد و امدادگران آتش‌نشانی از وقوع آتش‌سوزی در طبقه اول یک ساختمان مسکونی مطلع شدند. مأموران پلیس پس از اطفای حریق، با جسد سوخته دخترجوانی مواجه شدند. در محل حادثه مرد جوانی حضور داشت که خودش را همسر دخترجوان معرفی کرد. او که مدعی بود هنگام وقوع حادثه در پارکینگ ساختمان حضور داشته است، در اظهاراتش به مأموران گفت: «‌سال 85 با فرنوش در دانشگاه آشنا شدم. او فوق لیسانس‌ آی‌تی داشت و در یک شرکت کار می‌کرد. من هم دکترایم را در همین رشته گرفتم و مشغول به ‌کار شدم. بعد هم با هم عقد کردیم و پس از چهار‌سال تصمیم داشتیم که 20روز دیگر مراسم عروسی‌مان را برگزار کنیم.» همسر دخترجوان جانباخته در ادامه صحبت‌هایش به مأموران گفت که پدر و مادر فرنوش برای پخش کارت‌های عروسی چندروزی به شهرستان رفته بودند و من هم برای اینکه همسرم تنها نباشد، به خانه آنها رفته بودم. او همچنین درخصوص حادثه مدعی بود:  «وقتی من به پارکینگ آمدم، همسرم روی تخت استراحت می‌کرد. ناگهان صدای مهیبی شنیدم. خودم را به پشت در واحد رساندم که خانه آتش گرفته بود.»
برخی شواهد نشان می‌داد که این حادثه یک آتش‌سوزی معمولی نبوده است. همین هم شد تا در همان تحقیقات ابتدایی فرضیه قتل دخترجوان به‌طور جدی از سوی کارآگاهان دنبال شود. اما شدت سوختگی به ‌حدی بود که تیم جنایی موفق به تشخیص علت دقیق مرگ او نشدند. حتی معاینه جسد در پزشکی قانونی هم نتیجه‌ای نداشت. با این‌همه پلیس در ادامه تحقیقات متوجه شد که بهداد و فرنوش مدتی بود با هم اختلاف داشتند. از طرف دیگر داماد جوان آخرین کسی بود که دخترجوان را زنده دیده بود. همه اینها به‌علاوه برخی تناقض‌گویی‌های بهداد باعث شد تا بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کند.
حالا با گذشت چند روز از آن حادثه، بهداد لب به اعتراف گشود و به مأموران گفت که همسرش را به قتل رسانده است. او در اظهارات جدیدش گفت، قبل از به آتش‌کشیدن خانه، او را با وسیله‌ای الکترونیکی به قتل رسانده: «نمی‌خواستم او را بُکُشم، اما خیلی من را عصبی کرد، آن‌قدر به داد و فریادهایش ادامه داد، که من هم برای اینکه او را ساکت کنم، سیم برق به او وصل کردم، وقتی روی زمین افتاد، فکر کردم بی‌هوش شده است، اما بعد فهمیدم مُرده. برای اینکه لو نروم، خانه را آتش زدم.» ظاهرا همان اختلاف شدیدی که بین آنها بوده، باعث وقوع این جنایت شده است. بهداد درباره اختلافاتش با فرنوش هم مدعی است که توقعات بیش از حد او کار را به اینجا رساند: «توقعات زیادی داشت. همه چیزی که داشتم، یک خانه بود که به نامش کردم، بعد هم از من ماشین مدل بالا می‌خواست. سر هر موضوعی با من بحث و جدل داشت. توقعش از زندگی خیلی زیاد بود. حرف مردم برایش اهمیت داشت و می‌خواست به هر نحوی همه چیز بهترین باشد. آن روز هم سر سالن عروسی با من دعوا کرد، می‌گفت آنجا در شأنش نیست، من هم خیلی عصبی شدم و کنترلم را از دست دادم.»
حالا با روشن‌شدن راز این جنایت و اقرار متهم، پرونده به شعبه یازدهم دادسرای جنایی ارسال ‌شد. بازپرس پرونده هم دستور تحقیقات بیشتر در این خصوص را صادر کرده است.


تعداد بازدید :  488