شماره ۱۹۰۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
بدرقه شیراندامی تا خانه ابدی

[شهروند] مراسم تشییع پیکر ولی‌الله شیراندامی هنرمند باسابقه تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو با حضور هنرمندانی چون بهمن فرمان‌آرا، قطب‌الدین صادقی، اکبر زنجان‌پور، حبیب اسماعیلی، علیرضا شجاع‌نوری، خسرو احمدی، اسماعیل محرابی، سیروس گرجستانی، کاظم بلوچی، بیوک میرزایی، بیژن افشار، کاظم هژیرآزاد، مهدی شفیعی، شهرام گیل‌آبادی، هوشنگ قوانلو، شکرخدا گودرزی، سعید امیرسلیمانی و... برگزار شد. در این مراسم، ایرج راد، رضا بابک، محمدعلی حق‌شناس، مجید رجبی معمار و شهرام کرمی نیز یاد ولی‌الله شیراندامی را گرامی داشتند.
در مراسم تشییع پیکر شیراندامی، ایرج راد رئیس هیأت‌مدیره خانه تئاتر با اشاره به دوره‌ای که در دانشکده هنرهای زیبا با ولی‌الله شیراندامی هم‌کلاس بوده، گفت: «تمام کسانی که با ایشان هم‌دوره بودند، خاطرات زیادی از وقت‌شناسی ایشان دارند و همچنین همراهی‌اش با همه هم‌کلاسی‌هایش. شیراندامی هرچند که کار تئاتر را با گروه تئاتر آناهیتا آغاز کرده بود، حتی حاضر بود با جوانانی که از او بسیار کم‌تجربه‌تر بودند، همکاری کند. بارها  آقای اسکویی بنیان‌گذار گروه تئاتر آناهیتا می‌گفت ما باید روی نیمکت بنشینیم و آقای شیراندامی به ما بیاموزد.
رئیس هیأت‌مدیره خانه تئاتر با اشاره به سال‌های رونق تئاتر در گذشته اضافه کرد:‌ «آن دوران بسیار طولانی به نظر می‌رسد؛ چراکه پربار بود اما امروز متأسفم که زمان به سرعت می‌گذرد و حس می‌کنم هیچ کاری نمی‌کنیم و زمانی که عزیزی را از دست می‌دهیم، می‌گوییم راحت شد. امیدوارم قدر کسانی را که باعث افتخار و اعتلای تاریخ و فرهنگ کشور شده‌اند، بدانیم.»
حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ولی‌الله شیراندامی به‌عنوان شخصیتی یاد کرد که نزدیک به 6دهه از عمر خود را برای اعتلای فرهنگ، هنر و انسانیت و آزادگی گذاشت و نقش‌هایی ماندگار ایفا کرد که در خاطرات همه دوستداران فرهنگ و هنر زنده است.
رضا بابک، شهرام کرمی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و مجید رجبی معمار، مدیرخانه هنرمندان ایران نیز در ادامه مراسم از شیراندامی تجلیل کردند.
در پایان، بعد از قدردانی افروز نادروندی، همسر ولی‌الله شیراندامی پیکر بازیگر قدیمی سینما و تئاتر و تلویزیون به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) تشییع شد.


تعداد بازدید :  328