شماره ۱۹۰۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۵ بهمن
صفحه را ببند
سمیرا حسن‌پور، بازیگر فیلم «سه کام حبس»
به دنبال نقش‌های متفاوت هستم

سمیرا حسن‌پور امسال با فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. بازیگری که با حضور در فیلم «تمشک» وارد عرصه بازیگری در سینما شد و در مجموعه‌های مختلف تلویزیونی هم به ایفای نقش پرداخت. حسن‌پور با توجه به نقش‌های خاصی که بازی می‌کند، اصولا مورد توجه مخاطبان سینما قرار می‌گیرد. او تاکنون دو بار نامزد بهترین بازیگر زن برای فیلم‌های «تمشک» و «سایه‌های موازی» شده است. باید دید او امسال هم می‌تواند کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن  شود یا خیر؟
با او درباره حضورش در فیلم «سه کام حبس» به صحبت پرداخته‌ایم که در زیر می‌خوانیم.
چه شد که در فیلم «سه کام حبس» و در نقش فریبا به ایفای نقش پرداختید؟
وقتی فیلم‌نامه را خواندم،  قصه فیلم را دوست داشتم و در جریان فیلم‌نامه بودم که سامان سالور همسرم برای نوشتن آن زحمت زیادی کشیده بود. همه نقش‌های دوستان را می‌خواندم. اما شخصیت فریبا برایم خیلی جذاب بود، چراکه شخصیت او در این فیلم عمق و پستی و بلندی داشت که به نظرم از نقش‌های دیگر متفاوت بود. اصولا دنبال نقش‌هایی هستم که متفاوت باشند، به همین دلیل پذیرفتم در این فیلم به ایفای نقش بپردازم.
 امثال فریباها در جامعه ما کم نیستند، برای باورپذیربودن این نقش چه کردید؟
من معتقدم یک نقش تاثیرگذار را باید زندگی کرد. زندگی‌های شبیه به فریبا را دنبال می‌کردم و از آنها الگو می‌گرفتم. به بهانه این نقش به بیمارستان‌ها سر می‌زدم، تا حس‌وحال پرستاران با بیمارها را ببینم و از آنها الگوبرداری کنم. خوشحالم که برای ایفای این نقش توانستم آن حسی که به تماشاگر بدهم را القا کنم. به هرحال بازیگر واقعی کسی است که ادای یک نقش را درنیاورد، بلکه خود همان نقش باشد.
 چرا در فیلم‌هایی که تاکنون حضور داشتید، متفاوت‌تر از واقعیت خودتان بودید؟
این تفاوت برمی‌گردد به انتخاب نقش‌هایم که با آن همراه می‌شدم. یا گریم متفاوتی داشتم یا نقش، نقش خاصی بود که آن را انتخاب می‌کردم. حس می‌کنم هیچ وقت آدمی عادی در فیلم‌ها نبوده‌ام و اصولا نقش‌های عجیب‌وغریب را دوست داشتم و باز هم می‌گویم که متفاوت بودم. البته من با آقای سالور وارد سینما شدم و حضور و تفکر ایشان در انتخاب نقش‌های من بی‌تأثیر نبوده است.
 شما تاکنون دوبار نامزد بهترین بازیگر نقش زن ابتدا در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر و بعد هم در جشن حافظ برای فیلم «تمشک» و «سایه‌های موازی» بودید. نظرتان درباره این دوره از جشنواره چیست؟
به جشنواره و جایزه خیلی فکر نمی‌کنم، برایم این مهم است که یک نقش را باورپذیر بازی کنم و مردم هم آن را باور کنند. با این حال، جشنواره اتفاق خوبی است که به بازیگر انگیزه می‌دهد.
 ادامه عرصه بازیگری را چطور می‌بینید؟
برای من مهم این است که فیلم‌ها اکران عمومی شوند و مردم نظر مثبتی روی فیلم‌ها داشته باشند. امیدوارم مانند سال‌های اخیر باز هم در فیلم‌هایی بازی کنم که حضور متفاوتی داشته باشم و نقش‌های واقعی را ایفا کنم، نه اینکه ادای بازیگری را دربیاورم.


تعداد بازدید :  383