شماره ۱۹۰۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
رویداد

مدیرکل بحران استان تهران: دانشجویان ایرانی مقیم چین امروز به تهران می‌آیند
[شهروند] مدیرکل بحران استان تهران از مشخص‌شدن مکان قرنطینه دانشجویان ایرانی مقیم چین خبر داد. منصور درجاتی دراین‌باره گفت: «به دلیل کاهش نیافتن ضریب اطمینان این مکان را اعلام نمی‌کنیم.» مدیرکل بحران استان تهران درباره انتقال دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم ووهان چین به کشور گفت:  «وزارت خارجه درحال بررسی نحوه ورود این افراد است، باید بررسی شود که آیا این افراد به صورت متمرکز وارد کشور شوند یا خیر؟ همچنین درخصوص تعیین هواپیما درحال بررسی هستیم که چه پروازی را برای انتقال آنها در نظر بگیریم. احتمالا این افراد امروز وارد کشور خواهند شد.» مدیرکل بحران استان تهران ادامه داد: «مکانی برای این منظور مشخص شده است، نیروهای اورژانس کشور درحال تجهیز این مکان هستند و روال کار‌هایمان را به صورت معمول انجام می‌دهیم. به دلیل کاهش نیافتن ضریب اطمینان این مکان را اعلام نمی‌کنیم.»  او در پاسخ به این سوال که اگر این بیماری در شهر تهران شایع شود، آیا مدیریت بحران مکانی را برای انتقال و نگهداری بیماران در خارج از شهر در نظر گرفته است؟ گفت: «ما تا این لحظه با وزارت بهداشت درخصوص شیوع بیماری کرونا ویروس صحبتی نداشته‌ایم و تاکنون نیز خدا را شکر موردی گزارش نشده است.»


مخالفت با افزایش ۶۰درصدی عوارض طرح ترافیک
[شهروند] رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات بررسی لایحه تعیین عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کاهش تقاضای سفر در ‌سال ۹۹ را تشریح کرد. به گفته محمد علیخانی براساس پیشنهاد شهرداری در قالب لایحه تعیین عوارض تردد، هم برای ضریب و هم برای پایه نرخ عوارض افزایش‌هایی پیشنهاد شده که کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با آن مخالف است. به گزارش «مهر» و به گفته او پیشنهاد شهرداری تقریبا حدود ۶۰‌درصد افزایش قیمت‌هاست که این نگاه با سیاست‌های کلی دولت مغایر است و در هیأت تطبیق مستقر در فرمانداری هم تأیید نمی‌شود. تا زمانی که حمل‌ونقل همگانی به اندازه مورد نیاز وجود ندارد، نباید صرفا با ایجاد موانع و محدودیت‌های غیرمنطقی به مردم فشار بیشتری وارد کرد.


استاندار کردستان: برای بهبود وضع تالاب زریبار کاری انجام نشد
[شهروند] « تالاب زریبار که در گذشته برای مردم درآمد و اشتغالزایی داشت، بعد از مدتی تخریب شد و عده‌ای درصدد تصرف آن برآمدند.» اینها گفته‌های استاندار کردستان در روز جهانی تالاب‌هاست. صبح دیروز در مراسم گرامیداشت ثبت این تالاب کنوانسیون رامسر در دانشگاه کردستان برگزار شد. بهمن مرادنیا از شرایط این تالاب گله کرد و گفت: «در چند‌سال گذشته اقدام خاصی در راستای بهبود شرایط تالاب انجام نگرفته و تالاب زریبار همچنان در وضع نامناسبی قرار دارد.»به گزارش ایسنا، استاندار کردستان ادامه داد: «همه ما در مقابل رعایت حقوق حیوانات، پرندگان و محیط‌زیست موظفیم و نباید در حق و حقوق حیوانات کوتاهی کنیم. با تمام کمبودها و مشکلات، پروژه‌های بسیاری در کردستان تعریف شده تا محیطی سالم و باکیفیت را به هم‌استانی‌های خود اعطا کنیم.» به گفته او با واگذاری مدیریت واحد تالاب زریوار به استان کردستان باید هر گونه تلاشی در راستای حفظ محیط‌زیست و تخریب آن با مدیریت محیط‌زیست انجام شود.


خسارت سیل به ۳۵ بنای تاریخی جنوب‌شرق
قلعه بنت نیکشهر 50‌درصد تخریب شد

[شهروند] مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از آسیب به ۳۵ بنای تاریخی و یک موزه در اثر سیل اخیر بلوچستان خبر داد و گفت قلعه قاجاری نیکشهر تا 50‌درصد تخریب شده است.علیرضا جلال‌زایی به فارس گفت: «۶۷‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال خسارت به بناهای تاریخی استان وارد شده که بیشترین آسیب‌دیدگی مربوط به بناهای تاریخی شهرستان نیکشهر است.»او گفت: «این آثار بین ۵ تا ۵۰‌درصد دچار آسیب‌دیدگی شدند.»


تعداد بازدید :  387