شماره ۱۹۰۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن
صفحه را ببند
روی خط سینما

 فیلم‌های خورشید به کارگردانی مجید مجیدی، بی‌صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده، تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف و دو فیلم مستند دیگر به نام‌های مهدی عراقی را بکش و دم اژدها در روز دوم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه اکران
خواهد شد.

 «سینمایش» عنوان برنامه‌ای است که در ایام سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با هدف حمایت از فیلم اولی‌ها و سینمای مستند جشنواره هر شب ساعت ۲۲ و ۳۰  دقیقه از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.  بخش اصلی این برنامه گفت‌وگو با کارگردانانی است که در جشنواره امسال حضور یافته‌اند. مازیار فکری ارشاد، مجری و کارشناس سینمایی، اجرای این برنامه و گفت‌وگو با میهمانان را برعهده دارد.

 مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی پس از درخشش در جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی و دعوت به چند جشنواره ازجمله کراکوی لهستان، جشنواره مستند موزه هنر نیویورک، بیگ اسکای کانادا و همچنین جشنواره هلسینکی فنلاند، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود میهمان جشنواره گوتنبرگ سوئد است.

 مستند_انیمیشن «کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهزاد نعلبندی در بیست‌وششمین جشنواره فیلم‌های آسیایی وزول در بخش رقابتی سینمای مستند نمایش داده می‌شود. این جشنواره از یازدهم تا هجدهم فوریه مصادف با  بیست‌ودوم تا بیست‌ونهم بهمن ماه ‌سال‌جاری در فرانسه برگزار می‌شود. «کاغذ‌پاره‌ها» روایت زنان زجرکشیده و بی‌خانمانی است که در یک کمپ نگهداری می‌شوند.

 اسپایک لی برای کارگردانی فیلمی سینمایی براساس نمایش برادوی به نام «اتوپیای آمریکایی دیوید برن» به توافق رسید و قرار است به‌عنوان سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده اجرایی هم در آن حضور داشته باشد. ریور رود اینترتینمنت و بخش گروه موسیقی وارنر در تأمین مالی این پروژه نقش دارند.


تعداد بازدید :  401