شماره ۱۸۹۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
گزیده اخبار

واگذاری گوشت اردبیل با یک‌سوم قیمت به پوری حسینی
[ایلنا] محسن جلواتی، قائم‌مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص آخرین روند پرونده تخلفات پوری حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، گفت: «پرونده ایشان هم‌اکنون در مرحله بازپرسی و تحقیقات است و به‌تازگی مبلغ قرار ایشان افزایش پیدا کرده است.» او درباره واگذاری‌هایی که به شخص پوری حسینی انجام شده، گفت: «یکی از کارخانجات و شرکتی که به شخص پوری حسینی واگذار شده، در یک مقطع کوتاهی پس از مدیریت او در سازمان خصوصی ‌سازی بوده است. مجتمع گوشت اردبیل در‌ سال 84 به صورت اقساط به ایشان واگذار شد که در آن زمان ارزش آن 3.6‌میلیارد تومان برآورد شد که مطابق قرارداد، این مبلغ به صورت قسطی به دولت پرداخت می‌شد؛ در حالی ‌که برآورد کارشناسان ما از این مجتمع این بوده که در آن زمان حداقل 25‌میلیارد تومان ارزش داشته است.»

 

چین جایگاه خاویار ایران را گرفت
[فارس]  چین از‌ سال 2005 با اقداماتی که انجام داد،  توانست جایگاه نخست تولید خاویار جهان را از ایران بگیرد؛ اما نحوه کار آنها بسیار جالب است. بیزینس‌تایمز در این‌باره نوشته است: «امروز چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان خاویاری در دنیاست.
متخصصان این کشور از‌ سال 2005 در منطقه‌ای موسوم به گیاندو ماهیان خاویاری را پرورش می‌دهند و این کشور توانسته بزرگ‌ترین رستوران‌های دنیا را مشتریان خود کند. در حال حاضر خاویار چین در منوی رستوران‌های پرطمطراق دنیا قرار دارد و شاید باورکردن آن سخت باشد که منشأ این خاویارها از چین است. خاویار چین برای خریداران آمریکایی بسیار حایز اهمیت است؛ به همین دلیل در جنگ تجاری دو کشور آمریکا برای اینکه اقتصاد چین را به زحمت بیندازد، تعرفه‌ای 25‌درصدی را برای این محصول چینی اعمال کرد. بخش عظیمی از تولیدات خاویار چین از دریاچه پیکچراسکو که در بین کوه‌های شرق ایالت ژجیانگ قرار دارد، استحصال می‌شود.» رهبری این صنعت را ملکه کالوگا برعهده دارد، این برند در‌ سال 2005 به وسیله متخصصانی که در وزارت کشاورزی این کشور کار می‌کردند، ثبت شد و در حال حاضر بیش از یک‌سوم خاویار جهان اینجا به دست می‌آید و این میزان تولید توانسته چین را در تولید خاویار جهان پیشتاز کند.


تعداد بازدید :  332