شماره ۱۸۹۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
روی خط سینما

       در پی انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر دادگاهی‌شدن ترانه علیدوستی و آزادی او با قرار کفالت؛ وکیل ترانه علیدوستی توضیح داد که عنوان اتهامی این بازیگر فعالیت تبلیغی علیه نظام به‌ علت انتشار توییت‌هایی حاوی مضامین سیاسی و اجتماعی بوده است. خبرآنلاین در این مورد نوشته که کاوه راد، وکیل ترانه علیدوستی در توییتر نوشته که «شکایت علیه خانم ترانه علیدوستی، مربوط به‌ سال ۹۷ و شاکی پرونده، معاونت حقوقی نیروی انتظامی است. تاریخ ابلاغ احضاریه بیست‌وپنجم دی‌ماه امسال است. شکایت در مورد توییت‌هایی است که حاوی مضامین سیاسی و اجتماعی در موضوعاتی همچون حجاب، گشت‌ارشاد، رفع حصر و وضع نگهداری از زندانیان بوده است.»

       داریو آرجنتو که با فیلم‌های ترسناکی چون «سوسپیریا»، «شبح اپرا» و «دراکولا سه‌بعدی» شناخته می‌شود، با فیلمی به نام »عینک سیاه» به دنیای سینما بازمی‌گردد. در عینک سیاه دختر این کارگردان ایتالیایی، آزیا یا همان آسیا ایفای نقش خواهد کرد، که در سال‌های اخیر به علت درگیری در جنبش «من هم» (می‌ تو) از سینما دور بوده و تنها یک فیلم به نام «سوءتفاهم» را کارگردانی کرده است. فیلمبرداری «عینک سیاه» از اواخر ‌سال میلادی جاری آغاز خواهد شد.

       داوران سه بخش مستند، فیلم کوتاه و نگاه نو در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مهدی جعفری (کارگردان و مدیر فیلمبرداری)، روح‌الله حجازی (کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده)، مصطفی رزاق‌کریمی (کارگردان و مستندساز)، فرشته طائرپور (تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس) و‌ هادی مقدم‌دوست (فیلمنامه‌نویس و کارگردان) به‌عنوان اعضای هیأت داوران سه بخش «مستند»، «فیلم کوتاه» و «نگاه نو» معرفی شدند.  انتخاب‌هایی که به‌خصوص به این دلیل که روح‌الله حجازی از روز گذشته فیلمبرداری فیلم جدیدش را آغاز کرد، با انتقادهایی مواجه شده است.

       از اندی سرکیس، کارگردان و بازیگر بریتانیایی در جوایز سینمایی بفتا ۲۰۲۰ تجلیل می‌شود. سرکیس که سازنده فیلم‌هایی چون «نفس بکش» نیز هست، برای مشارکت فوق‌العاده در سینمای بریتانیا جایزه می‌گیرد. اندی سرکیس همچنین خالق شماری از شخصیت‌های نمادین سینما مانند «گالوم» در «ارباب حلقه‌ها»، «سزار» در «سیاره میمون‌ها» و گوریل غول‌آسای «کینگ کونگ» بوده، امسال در مراسم اهدای جوایز بفتا تجلیل می‌شود.

       مقامات چینی تصمیم گرفتند برای مقابله با گسترش یک ویروس کشنده، ۷۰‌هزار سالن سینمایی نمایش فیلم را تعطیل کنند. طبق این گزارش بزرگترین مجموعه سینماهای زنجیره‌ای کشور چین شامل واندا، CGV، بونا و لومیر پاویونز اعلام کردند که در واکنش به همه‌گیر شدن ویروس جدید و کشنده کرونا در این کشور تا اطلاع ثانوی همه سالن‌های سینمایی تعطیل می‌شوند. این درحالی است که  در چند‌ سال اخیر، ‌سال نوی چین پرفروش‌ترین دوره زمانی سینمای جهان بوده و پیش‌بینی می‌شد میزان درآمد حاصل از فروش سینماها امسال به بیش از یک‌میلیارد دلار برسد.

       جشنواره فیلم برلین در افتتاحیه فیلم «سال سلینجر من» به کارگردانی فیلیپه فالاردیو را نمایش خواهد داد. در این فیلم که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته جوانا راکوف ساخته شده است، سیگورنی ویور و مارگارت کوالی نقش‌های اصلی را بازی‌می‌کنند. فیلیپه فالاردیو که سال‌ها پیش با فیلم «من نبودم، قسم می‌خورم» در بخش نسل‌های جشنواره برلین حضور داشت، کارگردانی فیلم نامزد اسکار «آقای لازار» و فیلم «دروغ خوب» با بازی ریس ویترسپون را نیز در کارنامه دارد.

       پوستر فیلم سیاه و سفید «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی که پیش از این با نام «ریست» در رسانه‌ها شناخته شده بود، رونمایی شد. گفته می‌شود این فیلم یکی از آثار متفاوت این دوره از جشنواره به لحاظ فرم و شکل بصری است. یک سایکودرام که از زاویه دوربین‌های مدار بسته روایت شده است...


تعداد بازدید :  396