شماره ۱۸۹۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
رویداد

دادستان سنندج: شهردار قروه بازداشت شد
[شهروند]  دادستان سنندج از بازداشت شهردار قروه به دلیل اتهامات مالی خبر داد. محمد جباری در این‌باره گفت: «شهردار شهرستان قروه صبح چهارشنبه، دوم دی‌ماه به دستور مراجع قضائی در قروه بازداشت شد.» به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه تحقیقات در مورد این پرونده در مراحل اولیه قرار دارد و باید بررسی شود، گفت: «بازداشت شهردار قروه به دلیل تضییع اموال عمومی  و اتهامات مالی صورت گرفته است.» در پرونده شهرداری قروه ۲۲ تخلف کشف شده است.


تذکر نماینده اصفهان درباره مرمت گنبد شیخ لطف‌الله در مجلس
[شهروند]  نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره مرمت گنبد شیخ لطف‌الله در مجلس به وزیر میراث فرهنگی تذکر داد. ناهید تاج‌الدین در این تذکر از وزیر خواست نسبت به بررسی جوانب امر مرمت گنبد شیخ لطف‌الله، رسیدگی به قصورات مسئولان مربوط و جبران خسارت به این بنای تاریخی اقدام شود و طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی اسناد پروژه‌ها برای مطالعه منتقدان در اختیار کارشناسان قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس در تذکری که به هیأت‌رئیسه مجلس داده و خواسته طبق ماده ۲۰۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این تذکر ابلاغ و خلاصه آن در جلسه علنی مجلس پرسیده شود، از علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرسیده که «چرا دلایل بروز معایب ناشی از مرمت گنبد مسجد شیخ‌لطف الله اصفهان اعلام نشده و مستندات مربوط به فعالان میراث و منتقدان ارایه نشده است؟» او که این تذکر را در صفحه‌ شخصی  خود در اینستاگرام و همراه با تصویر معروف گنبد که روی تَرَک تازه مرمت شده‌اش برفی ننشسته، منتشر کرده، نوشته است: «با توجه به شرایط بحرانی گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، مرمت این گنبد امری اجتناب‌ناپذیر است. تصمیم درستی که به روش نامناسب اجرایی شده و حساسیت‌ جامعه میراث فرهنگی کشور را برانگیخته و از طرفی پس از اتمام مرمت و بروز معایب، ایرادات ناشی از برچیدن و نصب کاشی‌ها مشخص نشده و به انتقادات کارشناسان و خبرگان این حوزه پاسخی داده نشده است. این تذکر از سوی علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مجلس شورای اسلامی خوانده شده است.


اطلاعیه هواشناسی: برف و باران بیشتر مناطق کشور را در برمی‌گیرد
[شهروند]  سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور و احتمال لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و آب‌گرفتگی معابر عمومی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «بارش برف و باران و مه‌آلودگی دیروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، فارس، شمال خوزستان، غرب یزد و غرب کرمان و امروز (سوم بهمن‌ماه) برای جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، فارس، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، سمنان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.»
بر اساس این اطلاعیه طی روز جمعه (چهارم بهمن‌ماه) نیز در شرق هرمزگان، تنگه هرمز، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر عمومی و تلاطم در دریاها را به دنبال دارد. از این‌رو توصیه می‌شود در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شود.


تعداد بازدید :  392