شماره ۱۸۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

38.5% تورم دی ماه
بر اساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم سالانه دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٣٨,٦ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٤ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نرخ تورم نقطه‌ای دی ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ١,٥ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با کاهش 4 واحد درصدی به ٢٤درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ٠.٣ واحد درصدی به ٢٧.٤ درصد رسیده است.

20 میلیون لیتر  کاهش مصرف روزانه بنزین
بیژن زنگنه، وزیر نفت، درباره میزان صرفه‌جویی در مصرف بنزین گفت: «اگر چه هنوز مقدار مصرف بنزین پس از آغاز سهمیه‌بندی تثبیت نشده است، اما اکنون ۱۹ تا ۲۰ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته شده است؛ البته فکر می‌کنیم مصرف دوباره بالا برود.» بیژن زنگنه همچنین با اشاره به مصرف بالای گاز در بخش خانگی ادامه داد: «این مسأله به صنعت و نیروگاه‌ها فشار می‌آورد؛ زیرا نمی‌توانیم گاز خانه‌ها را قطع کنیم. در این شرایط به صنایع فشار می‌آید و مجبور به استفاده از سوخت مایع می‌شوند.»

30 میلیون مترمکعب آب ‌دزدی در تهران
سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب آب در استان تهران به ‌صورت غیرمجاز استفاده می‌شود که این انشعابات بیشتر در شهرهای پیرامون استان و در امور ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده می‌شود. این موضوعی است که کرمی‌نژاد، معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران به آن اشاره کرده و به ایسنا گفته است که از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به شبکه آب این استان پیوسته است. ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شده و در وضعیت تعیین تکلیف قرار دارد. او اعلام کرده است که در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، این انشعاب از مدار خارج شده و به شبکه شهری متصل می‌شود.


تعداد بازدید :  244