شماره ۱۸۹۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
منهای سینما

   رضا کیانیان در تازه‌ترین حضور خود در تئاتر با نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی ‌هادی مرزبان به تالار وحدت می‌رود. البته این حضور تنها به ایفای نقش خلاصه  نمی‌شود و کیانیان با این نمایش به عرصه طراحی صحنه هم بازمی‌گردد. این بازیگر آخرین‌‌بار در ‌سال ۹۳ با بازی در نمایش «مردی برای تمام فصول» کار بهمن فرمان‌آرا در تالار وحدت روی صحنه رفت.  

   سعید داخ نمایش «شک» را در تماشاخانه «دیوار چهارم» به ‌روی صحنه می‌برد. «شک» اثری از جان پاتریک شنلی ا‌ست که آزاده شاهمیری آن ‌را ترجمه کرده است. در این اثر که گروه صنعتی و بازرگانی «مستر» تهیه‌کنندگی آن‌ را به‌ عهده دارد،‌ هادی سبزه‌ئی، پونه عاشورپور، حانیه میرزاحسینی و الهه اصغری درمقام بازیگر به ‌روی صحنه می‌روند. این اثر نمایشی از یکم تا سی‌ام بهمن‌ماه ٩٨، هر شب ساعت ٢١ به‌ مدت ٦٠ دقیقه در تماشاخانه «دیوار چهارم» به ‌روی صحنه خواهد رفت.  

   عادل بزدوده قصد دارد نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را که‌ سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تولید و اجرا شد، فروردین ۹۹ روی صحنه ببرد. عادل بزدوده با اشاره به اینکه «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها سرمنشأ و سرآغاز اجراهای مدرن تئاتر عروسکی بود» گفت: «عروسک‌ها و دکور این نمایش بعد از اجرای ‌سال ۵۰ به من سپرده شد و من با مراقبت از آنها، با اجرای مجدد این اثر که چهل‌وهشت ساله شده است، ادای دینی می‌‌کنم به زنده‌یادان اردشیر کشاورزی و کامبیز صمیمی‌مفخم.»  

   برندگان دومین جشنواره بین‌المللی «نگاه به آینده» مشخص شدند. هیأت داوران این جشنواره، متشکل از سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری، حمید جبلی و مهدی آشنا اعلام کردند که از میان ۶‌هزار و ٨٧٣ اثر داوری‌شده، جایزه ویژه و بزرگ جشنواره به پژمان مولایی تعلق گرفته و امیر عنایتی، یاسر محمدخانی، حامد خلیلی و سحر حسن‌زاده، علی اسدی، روپام سن و سودیپ داس هم دیگر برندگان این جشنواره هستند که در زمینه عکاسی با موضوعاتی چون بهداشت و سلامت، آموزش و تحصیل، توسعه پایدار، سفر و گردشگری و محیط ‌زیست برگزار شده بود.  

   سریال «خواب‌زده» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری که در ژانر ماورایی و هیجانی ساخته شده، به شبکه نمایش خانگی آمد. سعید نعمت‌اله نویسندگی «خواب‌زده» را برعهده داشته و این نخستین سریال مقدم برای شبکه نمایش خانگی است. «خواب‌زده» علاوه بر نسخه فیزیکی در پلتفرم‌های اینترنتی نیز توزیع خواهد شد.


تعداد بازدید :  638